14.04.2016 - Usortert

Damelaget med sesongoppkjøring i Molde

IMG 3790 Kopi

Damelaget tilbragte denne helga i Molde som siste del i oppkjøringen til denne sesongen. Turen ble både en sportslig og sosial suksess.

Damelaget ble i år kontaktet av sportsklubben Herd med tanke på deltakelse i Nordvestserien, et serietilbud på vinterstid for utvalgte lag i regionen med god satsing på dame- og jentefotball. Etter en totalvurdering valgte vi å takke nei til seriespill, men ble likevel ønsket som deltakende lag under seriens avslutningshelg 9.-10.april. Dette passet godt inn i oppkjøringsopplegget mot sesongstart, hvor vi ønsket oss en helg med både sportslig fokus og sosialt preg.

Totalt reiste 21 personer fra damelaget til Molde, 16 spillere og et støtteapparat på fem personer. Kampene ble spilt på Aukra, og det var Træff som stod som arrangør.
Vi møtte arrangørklubben i lørdagens kamp. Træff er nyopprykket 2.divisjonslag, og gav oss god motstand. Orkangerjentene var likevel jevnt over bedre i denne kampen, og vant komfortabelt 3-0. Scoringene var det Astrid Ustad (1) og Mari Lian (2) som sto for.

Søndagens kamp var mot 3. divisjonslaget Herd. Motstanden ble betydelig tøffere i denne kampen, mot et lag som spilte hurtig, angrepsvillig fotball, og hadde flere gode individuelle spillere. Orkanger kom bakpå fra start, og fikk raskt to scoringer imot. I tillegg måtte lørdagens tomålsscorer Mari Lian gå av banen med strekk etter 10 minutter, noe som gjorde laget mindre farlig fremover på banen. Laget spilte seg imidlertid godt inn i kampen utover i omgangen. Til tross for at lørdagens kamp nok kjentes godt i bena hos flere av spillerne, ga de Herd god motstand kampen ut, og stillingen holdt seg ut kampen.

Sportslig ble oppholdet en god bekreftelse på at laget er i rute til ny sesong. Det er også gledelig å registrere at spillere som har vært ute med skader og sykdom i lengre tid, er i gang igjen. I tillegg har vi spillere som ikke kunne være med i helga, men som helt sikkert vil være med å sette preg på kampene våre når sesongen er i gang.
Oppholdet for øvrig var også vellykket. Sportslig leder Odd Ivar Sletvold hadde gjort et godt forarbeid, sånn at alt lå til rette for trivsel og høyt utbytte på alle plan.
Molde er faktisk en helt grei by å tilbringe en helg i når værgudene er i storform.

Bjørn Bakken pusher spillerne i oppvarminga.

Spilløvelse i oppvarminga, i flott vårvær i Molde.

Marie Sletvold og Astrid Ustad, to solide spillere i sentrallinja.

Ingrid Stuen, Liss Dragseth og Sigrid Haugseth.