16.03.2016 - Usortert

Flere lag deltok på cup i helga

FullSizeRender

Flere lag fra de yngste til de eldste deltok denne helga på cuper både i og utenfor fylket.

De yngre

Orkanger stilte med 9 lag i Nils Arne Eggen Cup i Orklahallen denne lørdagen. G11 stilte med 3 lag, G12 og G14 stilte med to lag hver, og J12 og J14 hadde meldt på ett lag hver. For J14 sin del så har håndball vært den store aktiviteten i vintersesongen, og da har det ikke blitt så mye fotball. Mot god motstand holdt det ikke til sluttspill, men det rapporteres om en fin dag både sosialt og fotballmessig i Orklahallen!

En sammensveiset gjeng

For de litt eldre årsklassene reiste G16 og J17 (som stilte i J16-klassen) til Tynset og deltok på Aktiv Cup der. For de 18 jentene sin del var det små marginer som gjorde at laget havnet i B-sluttspillet. Etter to seire og ett tap hadde OIF like mange poeng som to andre lag, men med dårligere målforskjell. Et sprudlende jentelag tok seg helt til B-finalen, etter seier mot Singsås i semifinalen, hvor motstander var Vuku 1. Laget fra Verdal tok en tidlig ledelse, men kun minuttet før slutt utlignet OIF ved Nora Lund. Finalen skulle da avgjøres på Golden Goal, og etter kun 40 sekunder fikk samme spiller inn nok en fulltreffer og sørget for finaleseier.

Guttene vant alle sine innledende kamper og tok seg til semifinalen. Der var Rennebu motstander, og etter 2-2 ved ordinær tid var det også her duket for Golden Goal for å avgjøre hvem som skulle gå videre til finalen. Også denne gangen sørget OIF for å få inn den første scoringen, og finalebilletten var sikret. Motstander var et fysisk og aggressivt lag fra Moelven. Orkanger slet med å få til sitt spill mot Moelvens spillestil, men selv om OIF skapte klart flest sjanser endte kampen 0-0 etter ordinær tid. På nytt var det duket for Golden Goal, men alle gode ting var ikke tre og dermed reiste Orkanger hjem som det nest beste laget på Tynset denne helga.

J17 og G16 er samlet etter jentenes seier i B-sluttspillet.

Både jentene og guttene bodde på Tynset Hotel.

Slitsom cup for herrene

Herrenes A-lag deltok på Rindal Sparebank Vintercup, en cup for herrer senior på 7'er-bane inne i Rindalshallen. For Orkangers del ble det en skuffende dag. Etter én seier, én uavgjort og to tap endte det med cup-exit. En uke med doble treningskamper og en generell tøff oppkjøring så langt i vinter preget OIF-laget med flere halvskader og tunge bein.
msr2

Per Olav Jensen (t.v.) og Marius Kvalvik hviler i flotte forhold i Rindalshallen.