14.04.2016 - Usortert

G13 på cup i Steinkjer

DSC01032

Gutter-13 deltok forrige helg på Trønder-Avisa Cup i Steinkjer, og trener Nikki fant også her en god grunn til å bli nostalgisk.

TA Cup er et samarbeidsarrangement mellom Sparbu IL, Steinkjer FK og Egge IL. Det spesielle med cupen er at man må få en invitasjon for å kunne melde seg på.

Laget bodde på Guldbergaunet og spilte sine kamper rett i nærheten. Nikki Konstad fikk lørdag kveld kjenne på sin ikke så ukjente emosjonelle og nostalgiske side av seg selv da det var tid for dusjing i Steinkjers garderobe for A-laget. Dette var da samme garderobe som han selv dusjet i da OIFs A-lag spilte mot Steinkjer for 29 år siden. Det var på den tiden man måtte gjennom straffesparkkonkurranse ved uavgjort-resultat. Det sto den gangen 1-1 til pause, men OIF tapte på straffer.

For vårt G13-lag viste resultatene to seire og to tap. Seier ble det over Brønnøysund og Freidig. Tapene kom mot Verdal og Charlottenlund. Poengene holdt til B-sluttspill, og her gikk OIF til topps etter å ha slått Freidig 7-4. Fra trenerteamet bestående av Nikki Konstad, Åge Storsand, Ola Skaugen og Odd J. Knudsen blir det trukket frem den enorme innsatsen guttene legger ned for laget og lagkameratene.

Turen ble både en sportslig og sosial suksess, og en fin oppkjøring til seriestart med 9'er-fotball førstkommende mandag.

Bak fra venstre: Lars Olsø, Einar Wold, Sander Storsand, Meron Tewelde, Nikolai Konstad, Basir Jamder, Martin Alver, Kasper Hansen, Magnus Mehlum, Emil Dyrset, Sondre Mauset Skaugen Erik Kvam