18.11.2015 - Usortert

Nye spillere klar for A-laget

IMG 8261

Rune Normannseth er klar som ny hovedtrener, og fire spillere fra Buvik er klare for å ha Idrettsparken som hjemmebane neste sesong.

Orkangers herrelag ønsker utvilsomt å rykke opp til 4. divisjon. Da Roger Ophaug signaliserte at han av jobbmessige årsaker ikke kunne fortsette som hovedtrener kommende sesong, dukket navnet til en x-OIF'er opp. Rune Normannseth har tidligere spilt for både Orkanger og Orkdal, og la opp like før klubbene gikk inn i et samarbeid i 1998. Han har også imponert på sidelinja med blant annet å ta Buvik opp til 2. divisjon. For Rune sin del var nå timingen riktig etter en tid med manglende motivasjon i og rundt fotballmiljøet.

Sammen med Rune kommer fire spillere som han kjenner godt fra tida i Buvik. Disse spillerne har erfaring fra vesentlig høyere divisjoner enn 5. divisjon.

Etter møter mellom klubben og spillerne var det ikke tvil om at de satt igjen med et inntrykk av et imponerende anlegg og spennende planer klubben har for fremtiden.

IMG 8258

F.v.: Stian Storli, Rune Normannseth, Marius Kvalvik, Sindre Belsås, Eskil Sivertsen

For OIF sin del var det vesentlig å forsterke A-stallen med etablerte seniorspillere. 2015-sesongen viste at stallen var for tynn, noe som førte til noen ujevne resultater. Det er ikke mangel på talent i klubben, men selv om de er gode nok kan vi ikke basere oss på at 15-16 åringer skal dra A-laget opp en divisjon. Med en god stamme fra før og noen forsterkninger vil disse talentene utvikle seg enda mer ved hospitering til A-laget.

Vi ser frem til en spennende sesong :)