28.04.2016 - Usortert

Sterkt resultat av damene i serieåpningen

IMG 3804

Damelaget serieåpnet i 3. divisjon på mandag med et sterkt uavgjortresultat mot en av avdelingsfavorittene.

Nardo kom desidert best i gang på Nissekollen mandag kveld, anført av tidligere landslagsspiller Heidi Pedersen, og gikk opp i 1-0 ledelse etter massivt press det første kvarteret. Like etter svarte Orkanger, da Silje Lunde Olsen ble spilt fri på venstrekanten og satte inn 1-1. Etter det våknet Orkanger-laget, og kampen bølget nå mer frem og tilbake. Orkanger gikk opp i ledelsen etter halvtimen, da en corner fra Tina Oddli Sundli ble kranglet i mål av Astrid Ustad. Det så da lenge ut til at Orkanger skulle gå til pause med med ledelse, men rett før pause, etter at Orkanger virket å ha et godt tak på kampen, reduserte Nardo til 2-2.

Orkanger startet best i andre omgang, og det var ikke ufortjent at Silje Lunde Olsen satte sitt andre for dagen og gav Orkanger 3-2 etter 60min.

Etter det bølget kampen veldig frem og tilbake. Det ble produsert målsjanser på løpende bånd begge veier, men nærmest var kanskje Orkanger som hadde hele tre i stolpen etter 3-2-scoringen.

Kampen sett under ett var der ikke ufortjent da Heidi Pedersen satte inn 3-3 på tampen. Nardo har forsterket laget sitt bra og viste at de blir å regne med i årets 3. divisjon. Spillemessig er Orkanger-trenerne godt fornøyd og ser på ett poeng borte mot dette Nardo-laget som et godt resultat.