21.03.2018 - Håndball

Sesongavslutning 2017-2018

DSC02503

Kinosalen i Orkdal Rådhus var også i år fullsatt da spillere, foresatte, trenere, lagledere, dommere, samarbeidspartnere og andre håndballinteresserte var samlet til den årlige felles sesongavslutningen for Orkanger IF Håndball tirsdag 20.mars 2018.

DSC02503

Denne fellesavslutningen er blitt en tradisjon for OIF Håndball og er nå blitt arrangert hele 11 år på rad.

Avslutningen viser viktigheten av et sosialt fellesskap helt fra mini og opp til og med senior. Det er svært betryggende å se at arrangementet år etter år samler så mange mennesker i alle aldre, og at dette arrangementet ser ut til å ha dannet en mal for slike avslutningsarrangement - også blant andre avdelinger i OIF og andre klubber i vårt distrikt.

DSC02515

Samtlige aldersbestemte- og seniorlag ble presentert på scenen.

Omlag 50 minispillere fikk i starten av arrangementet utdelt sine vel fortjente aktivitetsdiplomer. Disse spillerne har deltatt i miniturneringer i OIF-regi, og deltatt i  miniturneringer hos våre naboklubber.

Deretter fikk 9-, 10- og 11-åringene sine aktivitetsdiplomer som viser at de har spilt i NHF Region Nord aktivitetsserier siste sesong..

DSC02616

For lagene J12, J13, J15, J18, G12 og G13 ble det utdelt innsatspokaler til verdige vinnere;

J12;     Ronja Brandsvikhaug

J13;     Hanna Ustad

J15:      Suzann Olsen Poort

J18:      Ingrid Westergren Foss

G12:    Jonas Bratli Øien

G13;    Mads Høvik

For seniorlagene K02, K02, K04 og M03 vil det på et senere tidspunkt bli avholdt et eget arrangement der Årets Spillere vil bli kåret.

OIF J12 ble kåret til «Årets OIF-lag 2017/2018», et lag bestående av treningsvillige og humørfylte jentespillere. Laget har vist god utvikling gjennom sesongen og vant overbevisende sin avdeling i seriespillet.

De fremmøtte fikk underveis servert flott «kortreist kultur». Dette gjennom sang og musikk framført av lokale ungdommer:

Caroline Solemsløkk Helgemo - vokal

Alexander Logan - bass

Emil Meland - trommer

Arild Hoff - tangenter

Kevin Weiby - gitar

Markus Sæther – gitar

OIF Håndball har for tiden stor aktivitet med mange lag og spillere, og har god rekruttering. Avdelingen har mange frivillige som stiller opp både på treninger, kamper og andre arrangement. I tillegg jobbes det utrettelig med å skaffe inntekter til klubben for å holde aktivitetsavgiftene nede slik at «alle» har mulighet til å delta i håndballaktivitet.

DSC02522

OIF Håndball har knyttet til seg mange gode og positive samarbeidspartnere som stiller opp som både sponsorer og med andre tjenester.

Uten støtten fra disse samarbeidspartnerne og frivilligheten i OIF Håndball, hadde det ikke vært mulig å drive håndballaktiviteten på dagens nivå!

Selv om dette arrangementet markerte den «formelle» avslutningen på sesongen, så fortsetter håndballsesongen for de fleste lagene også etter påske. 2.divisjonslaget for kvinner skal spille de tre siste serierundene, og de aldersbestemte lagene skal delta på avslutningsturneringer rundt om i Norge.