OIF » Flott av OIF 17.mai

Flott av OIF 17.mai

17.05.2014 22:24

Orkanger IF viste fram bredden i laget og sto for den klart største seksjonen i et flott folketog på Orkanger 17.mai.

Et stort antall aktive og andre medlemmer fulgte oppfordringen om å kaste glans over Grunnlovsjubileet. Bak fanen og fanebærer Asbjørn Knudsen fulgte medlemer i hovedstyret, fanebærere fra blant annet svømming, 70 (!) deltakere med gule og blå "OIF fotball for alle"-skjerf og turnere med akrobatiske krumspring. Noen spilte fotball i toget også.

OIFere bar skilt med navnene til alle avdelinger. Med ca 1500 medlemmer er Orkanger IF det største idrettslaget i kommunen, og det desidert mest allsidige.

Felles folketog for hele Orkdal førte til folkefest om ettermiddagen 17.mai. Både Orkdal IL, Glimt, Orkla FK og Orkla Fjellsportklubb deltok sammen med OIF og flere andre foreninger - inkludert "Saniteten".

Tidligere ordfører, fylkesmann, stortingsrepresentant og statsråd Kåre Gjønnes holdt 17.maitalen før toget gikk fra Rådhuset til Orkanger barneskole. Elever fra alle fem skolekretser sang, og ordfører Gunnar H. Lysholm nevnte spesielt frivilligheten i kommunen i en hilsen før avgang

Som avslutning ved ankomst barneskolen holdt OIFere turnoppvisning med luftige sprang fra trampetten. Turnmedlemmer bar både trampett og tjukkas (den store matta til å lande på) i toget.

Flere bilder fra OIF i folketoget på orkangervel.no.