OIF » OIF hedrer ivrige medlemmer

OIF hedrer ivrige medlemmer

14.02.2016 10:03

OIF feiret 115 år med jubileumsfest i Klubbhuset i Idrettsparken lørdag 13. februar og benyttet sjansen til å hedre to medlemmer som hederskomiteen sier har gjort "en utmerket innsats for vår forening": Rolf Wærnes og Marit Mjøen.

Begrunnelsen fra hederskomiteen er at Wærnes ar gjort en formidabel jobb for OIFs orienteringsavdeling gjennom mange år. Han har vært en viktig pådriver slik at OIF har fått tildelt mange store konkurranser. I fjor var det Midt-Norsk mesterskap i orientering i samarbeid med Byåsen IL. Dette ble så vellykket at OIF og Byåsen er tildelt følgende arrangementet av Norges orienteringsforbund i 2017:  Fredag 22. sept. – Norges Cup sprint, Orkanger, lørdag 23. sept. – O-idol og Norges Cup mellodistanse (finale), Knyken og søndag 24. sept. – NM junior stafett, Knyken.

Mjøen hedres også for sitt arbeid i styret og administrativ innsats gjennom mange år. Det startet med arbeidet for turn og har vært med i arrangementskomiteen for to barnekretsturnstevner 2001 og 2006. Senere ble hun medlem i hovedstyret og ble en pådriver for OIFs digitale satsing. Etter at hun gikk ut av hovedstyret har hun fortsatt arbeidet med foreningas medlemsarkiv. OIF er en av få idrettsforeninger som har klubbavis. Mjøen har hatt det redaksjonelle ansvaret helt siden først på 200-talllet.

aresmedlemmer 1 nett

Æresmedlemmene var selvsagt invitert og fire av dem var til stede og ble gjort stas på: F.v. OIF-leder Geir Knutzen, Øyvind Togstad, Åge Jønsberg, Andreas Helbæk og Olav Gravrok.

OIF-leder Geir Knutzen hadde besøkt foreningas eldste æresmedlem Jenny Berg tidligere på lørdagen og hadde med seg hilsen fra OIFs største ildsjel for turnsporten.

Jubileumsfesten ble arrangert med ca 50 til stede. Ved slike anledninger er alltid æremsedlemmer og tidligere mottakere av OIFs hederdiplom spesielt invitert.

Ett av æresmedlemmene som nylig rundet 90 år, Olav Gravrok, holdt et kåseri med artige historier og anekdoter fra 115 års idrettshistorie. Med en imponerende hukommelse, sansen for de spesielle detaljer og alltid med et glimt i øyet holder den tidligere læreren publikum i sin hule hånd!