Orientering » Arkiv » 2009 » Bløt stafett på Hølonda lørdag

Bløt stafett på Hølonda lørdag

13.09.2009 10:36

Starten__Small_.jpg

IL Leik arrangerete OG-stafetten under temmelige bløte forhold fra Eid skole på Korsvegen lørdag 12. september. Bildet viser startfeltet like før starskuddet smeller, og våre løpere på første etappe er Oddveig Lien, Ola Grendal og Jan Peder Hegdal.

Hjemmelaget IL Leik var favoritter, og resultatene viste nok en gang at de er o-sonens suverent beste klubb både når det gjelder kvantitet og kvalitet (tredobbelt Leik). Beste lag bestod av tre unge, gode løpere som viste sikker orientering og stor fart i skogen.

Våre tre lag klarte ikke å hevde seg i toppen, men flere gode etapper ble gjennomført. Først i mål av våre ble laget bestående av Ola Grendal, Ola Neraune og Rolf Wærnes (9. plass).

Oddveig__Small_.jpg

Denne stafetten var avslutningen på årets karusell, og vi kom på 4. plass i sammendraget, knepent slått av Melhus IL med 2 poeng. Det vil si at dersom vi hadde hatt en fullførende løper til på lørdag (enten nybegynner, i fellesstarten eller i stafetten) så hadde vi kapret 3. plassen.

Individuelt ble Oddveig Lien (bildet) vår beste løper i sammendraget med 3. plass i sin klasse / løype.

Resultatlista fra stafetten og sammenlagtlista for karusellen ligger nå under Orkla / Gaula karusellen.