Turn » Arkiv » 2022 » BKTS 2022

BKTS 2022

20.03.2022 16:36

Barnekretsturnstevnet Nidaros Turn 10. - 12. juni 2022

Endelig er det tid for barnekretsurnstevne igjen, årets høydepunkt for alle turnere i barneskolealder!

Nidaros Turn er arrangør av årets Barnekretsturnstevne, som vil bli gjennomført innendørs på Leangen Idrettspark i Trondheim.

Les mer her: www.nidarosturn.no/bkts2022

PÅMELDINGSFRISTEN ER SØNDAG 27. MARS!

Lenke til vår interne påmelding finner du her: Påmelding BKTS 2022

Siden det er i Trondheim, og vi av erfaring vet at mange kjører selv, setter vi ikke opp buss i år.

Alle deltakere vil få tilbud om overnatting på skoler i gangavstand til Leangen. Charlottenlund Barneskole og Charlottenlund Ungdomsskole ligger ca. 1,3 km fra Leangen.

1. og 2. klassinger som skal overnatte må ha egen ledsager hvis de skal overnatte (evt. ha avtale med en ledsager de kjenner).

Priser:

Deltaker, inkludert stevnemedalje og mat, med overnatting kr. 1000,-

Deltaker, inkludert stevnemedalje og mat, uten overnatting kr. 800,-

Voksen/leder med eller uten overnatting kr. 700,-

T-skjorte kr 120,-

Barnekretsturnstevnet er årets store happening for utøverne i 1-7.klasse. Dette er et stort stevne med utøvere fra hele Sør-Trøndelag, og samler gjerne 800-1000 utøvere, trenere og ledere hvert år. Da kan de som vil ligge over på skole, og det er noe av det artigste med å være på stevne!

Vi starter forberedelsene til stevnet cirka 4 uker før, og da trener vi på tabeller (dans og turn) i ulike alderstrinn som skal vises fram under selve stevnet på søndag. I tillegg pleier OIF å ha noe som kalles «eget opplegg», hvor alle utøverne fra Orkanger har et eget show med både dans, turn og akrobatikk.

Under selve stevnet trener vi til oppvisning sammen med alle de andre klubbene i kretsen både fredag, lørdag og søndag, sånn at alt blir samkjørt.

På dagtid lørdag er det blant annet defilering (folketog) for alle bak klubbfanen, trening og andre aktiviteter man kan være med på. Lørdag kveld er ofte det store høydepunktet med middag og disco. Her blir man gjerne kjent med utøvere fra andre klubber, og av erfaring er det ofte bekjentskap som holdes i mange år framover.

På søndag er det klart for selve «stevnedagen», hvor vi viser fram det vi har trent på den siste måneden før stevnet. Dette er også en arena hvor utøverne våre får vise hva de har trent på gjennom hele sesongen fra de startet i høst.

Barnekretsturnstevnet gir minner for livet, og vi som er trenere har bare gode opplevelser derifra. Det er en grunn til at vi gjerne vil være med år etter år, selv om vi for lengst er forbi «stevnealder» Turnstevner er veldig gøy, og ikke minst veldig sosialt! Vi håper at så mange som mulig av OIF-turnerne blir med!

Er det noen spørsmål om hva Turnstevnet er, må dere gjerne ta kontakt på medlemturnOIF@hotmail.com