Informasjon

Her finner du litt informasjon om årets OTI Førjulscup

Betaling

Påmelding koster 200 kr. pr. spiller, og betales med bankkort ved ankomst i Orklahallen. Ingen spiller er spilleberettiget før betaling er mottatt.

Forsikring

Enhver spiller må selv sørge for å ha forsikringsdekning ved en eventuell skade/uhell under turneringen. OIF Fotball fraskriver seg ethvert ansvar og eventuelt erstatningskrav fra spiller og/eller moderklubb ved eventuelle skader/uhell.

Turneringsoppsett

Det settes opp puljer på 4 lag. 1.+ 2.plassen går til A-sluttspill og 3.+4. plassen til B-sluttspill.

Premiering

Toppscorer - kun scoringer i A-sluttspillet
Beste Spiller i finalen

A-sluttspill
1.pl Pokal + Gavkort/kontanter
2.pl Pokal

B.sluttspill
1.pl - Pokal

Reglement

*Alle kampene har en varighet på 1x14 minutter, inkludert finalene.

*Kampene kan kun “stoppes” ved særskilte tilfeller, som f.eks. ved en skade, rødt kort og andre situasjoner hvor det tar urimelig lang tid å sette i gang spillet. Det er KUN dommeren som signaliserer dette.

*Spillere kan byttes kontinuerlig, fra samme sted på sidelinjen. Overtredelse medfører gult kort.

*NB! Det spilles med innspark (ikke innkast). Det kan ikke scores mål direkte fra innspark. Innstparket skal tas på linjen eller maks 25cm bak linjen. Ballen skal ligge stille.

*Ved frispark, straffespark, innspark, hjørnespark og avspark skal motspiller være minst fem meter fra ballen. Motspilleren er selv ansvarlig i å komme seg fem meter unna og brudd på regelen medfører gult kort

*Det spilles med akkumulerte frispark. Det vil si at ved det 5. direkte frisparket som lages vil motstanderlaget tildeles langstraffe fra 10 meters-merket. Ved felling innenfor 10 meters-merket kan angripende lag bestemme om de vil ta straffen fra 10 meters-merket eller om de ønsker å ta det fra der forseelsen ble begått. Forsvarende lag kan ikke stille mur. For alle påfølgende direkte frispark vil den samme regelen gjelde.

*Gult kort: Etter 3 gule kort til samme spiller må spilleren stå over neste kamp, etter dette må spilleren stå over en kamp for hvert gult kort.

*En spiller som blir vist rødt kort skal omgående utvises fra spillebanen og sette seg på tribunen. 3 minutter etter at spiller er utvist kan utvist spiller erstattes av en medspiller. Spilleren kan også erstattes av ny spiller om motstanderlaget scorer mål før de 3 minuttene har gått

*En spiller som mottar rødt kort må normalt stå over en kamp. Ved grov overtredelse av regelverket, som for eksempel vold, spytting eller grov munnbruk avgjør dommeransvarlig for cupen om det skal ilegges en strengere straff.

*Vanlig tilbakespillsregel gjelder. Dvs. dersom keeper forsettelig rører ballen med hendene etter at den er forsettelig spilt til han fra en medspiller vil motstanderen tildeles et indirekte frispark fra 6 meter-linjen.

*NB! En utespiller har kun lov til å spille ballen tilbake til keeper når ballen har vært innom en motspiller (tapt og gjenvunnet). Om ikke blir det dømt indirekte frispark.
Frisparket vil da tas fra der keeper mottok ballen. Hvis keeper mottar ballen innenfor egen 6 meter skal ballen flyttes til 6 meter-streken.

*Keeper kan ikke kaste/skyte ballen direkte i mål etter at ballen har vært ute av spill, men må sette i gang spillet ved å kaste ut ballen.
*Keeper kan til enhver tid kaste over midtbanen.
*Keeper kan ikke kaste ballen imål selv om han har fanget den fra åpent spill (ballen må sparkes i mål).

*Dersom en spiller sparker ballen i taket vil motstanderlaget tildeles innspark nærmest mulig der hvor ballen traff taket.

*En spiller kan kun spille for et lag i løpet av en turnering. Overtredelse medfører at spilleren blir diskvalifisert fra turneringen.

*For øvrig gjelder normalt skamvett og fornuft!

Poenggiving

*I puljespillet gis det 3 poeng for seier, 1 poeng for uavgjort og null poeng for tap. Ved poenglikhet avgjøres tabellstilling slik, etter følgende rekkefølge:

1. Målforskjell differansen mellom antall scoringer og innslupne mål)

2. Innbyrdes oppgjør

3. Flest scoringer

4. Færrest gule/røde kort

5. Loddtrekning

*Ved uavgjort resultat etter ordinær tid i en sluttspillkamp avgjøres vinner slik:

1. 3 minutter golden goal"

2. Straffesparkkonkurranse: Én og én straffe.

Etter 3 straffer til hvert av lagene flyttes ballen 1 meter lengre bak for hver straffe frem til en vinner kåres. En straffe kan ikke tas fra lengre enn 10 meter.

* I finalen spilles det 5 minutter "golden goal"