Fotball » Dommere » Rekruttdommerkurs for sesongen 2014

Rekruttdommerkurs for sesongen 2014

10.10.2013 19:14

Hei alle OIF-ere.

fotballsesongen nærmer seg slutten og vi kan se tilbake på en artig og innholdsrik sesong.

For dommeravdelingen sin del var Orkla Cup det store høydepunktet, masse  ungdomer rundt om på banene som dømte og veiledet spillerne på en utmerket måte, det er slike opplevelser som gjør det artig å holde på.

I tillegg til dette har Mahmod Hosseini fått prøvekamp og blitt rangert som assistentdommer i 4. divisjon, i sin andre sesong som aktiv kretsdommer. Veldig bra Mahmod! Stå på videre.

Hamed Eskandiri har slitt med en kneskade, men har alikevell dømt rundt 15 kamper og fått gode tilbakemeldinger på de kampene han har dømt. Med en hel og skadefri sesong til neste år har jeg stor tro på at han kommer til å ta store steg.

Stig Rune Krokdal på full fart tilbake til toppfotballen som observatør og veileder, i tillegg til at han selv også dømmer endel fotball enda.

Når det er sagt, vi i dommeravdelingen ønsker oss fortsatt flere som vil ta rekruttdommerkurs som gjør at man kan dømme 11-er fotball i kretsens regi.

Så har du lyst, tid, mulighet til å prøve deg som dommer, er det bare å melde seg på rekruttdommerkurs.

Det å være dommer er en ansvarsfull oppgave som krever at man holder avtaler og møter på de kamper man er satt opp til å dømme, men til gjenngjeld får man penger for de kampene man dømmer, man får trening, personlig utvikling og man får være med i ett sammensveiset og inkluderende miljø.

Man blir heller ikke for gammel til å ta ett rekruttdommerkurs, så om det er noen sofadommere der ute, nå har dere mulighet til å ta kurset, gå på banen og sette lista!

Her er litt info om kurset:

Trøndelag Fotballkrets har gleden av å invitere til rekrutteringsdommerkurs.

For å delta på kursene må man minst fylle 16 år i løpet av 2014. Yngre personer  anbefales å delta på klubbdommerkurs i egen klubb først.
Kurset vil bestå av to dager teori samt en dag med praktisk dømming sammen med veiledere.

KURSSTED: Klubbhuset Orkanger IF, Idrettsparken

TEORIDAGER:

Tirsdag 3.12 18.00-21.00
Torsdag 5.12 18.00-21.00
PRAKTISK DØMMING: Cup til våren
KURSANSVARLIGE: Are Bernhardsen
PÅMELDING:
Send NAVN, ADRESSE, FØDSELSDATO, KLUBB, E-MAIL OG MOBIL til
Kursansvarlig Are Bernhardsen på mail :

Are.bernhardsen@gmail.com eller telefon 91189825

PÅMELDINGSFRIST: 31.11.2013