15.05.2017 - Fotball

2. lag herrer tapte "bortekamp"

NIDAROS - ORKANGER 2 4-0 (2-0)

6. divisjon avd. 6

Orkanger Idrettspark 2

Mål:

1-0 (41): Nicholas Avery

2-0 (45): Tor Martin Dahlmo

3-0 (86): Torstein Lokøy

4-0 (88): Stian Øverstad

Dommer: Egil Sneeggen, Nationalkameratene

Gult kort: Abdulkadir Mohammed Abdi, Orkanger 2

Rødt kort: Tor Martin Dahlmo, Nidaros, 81. min (2 gule)

Orkanger 2 (tropp): Anders Ustad, Øyvind Bakken, Eirik Torblå, Per Olav Jensen, Jens Fredrik Andersen, Stian Sundli, Daniel Lorentzen, Tore Prestmo, Jonas Solbu, John Arne Rekstad, Abdulkadir Mohammed Abdi, Kenneth Sommervold, Ådne Hegstad, Øystein Bolme Ree, Vegard Helbæk.

Dette var den utsatte kampen fra 1. serierunde, men spilt her på Orkanger med Nidaros som hjemmelag. Returmatchen, også den her går om to uker, 29. mai.

Muligens tapte 2. laget allerede før avspark da dommer opplyste om at Nidaros hadde en kamp i beina fra i går, da de slo Klæbu 3-1. Kan hende gjorde det våre gutter litt for trygge på at de svartkledde ville slite med kondis og krefter utover i kampen.

Så ble det ikke. Det meste gikk på tverke for oss, mens Nidaros spilte disiplinert i forsvar og var giftige på kontra. Det var ikke mange sjansene vi fikk, men vi burde ha satt et par av de som kom i 1. omgang. Det skal da også sies at Nidaros' keeper Rune Rustli virka trygg i alt han foretok seg, noe som smitta over på forsvaret hans.

I det 41. min. satt den første ballen bak Anders Ustad da Nicholas Avery traff blink med et skudd fra utafor 16. To min. på overtid dobla Tor Martin Dahlmo etter en gjennomløping.

2. omgang produserte ikke 2. laget noen sjanser av betydning utenom et par skudd som gikk utafor og som keeper hadde kontroll på. Spillet ble for trangt og de svartkleddes forsvar brøt gjentatte ganger før det ble farlig. Og farlig ble det heller ikke da mannen bak 2-0, Dahlmo pådro seg sitt andre gule etter en duell med keeper Ustad. Ikke en sjanse ble produsert mot ti mann heller, istedet var det Nidaros som dobla seieren med to sene fulltreffere. Først et skudd i lengste etter innlegg og så et nytt skudd i lengste hjørne.

Alt i alt en kamp å sette en stor svart strek over for Tom Amundsens gutter. "Vi var for dårlige!" var Amundsens konsise dom over det som ble prestert i det som var den første seniorkampen på gress i Idrettsparken i år.