25.04.2018 - Fotball

2. laget til topps!

ORKANGER 2 - SINGSÅS 4-0 (1-0)

4. divisjon avd. 3, 4. runde

Orkla Maskin Arena

Mål:

1-0 (19): Solveig Sugustad

2-0 (55): Sara Rønningen

3-0 (58): Solveig Sugustad

4-0 (61): Hanne Fugelsøy

Dommer: Kenneth Tøllevsen Eidevig, Kolstad Fotball

Gult kort: Solveig Sugustad, Orkanger 2

Orkanger 2 (tropp): Linda Stenvik, Nora Lund, Eirin Lefstad, Sara Rønningen, Hedda Bergan, Karoline Bæk Haugen, Synnøve Wingan, Hanne Fugelsøy, Hege Syrstadeng, Anneli Hellandsjø, Giselle Uwangabire, Jenny Johnsen, Maria Monsen, Sunniva Haugbjørg, Solveig Sugustad.

4. strake hjemmekampen nå i april har gitt 2. lagsdamene 10 poeng og de topper nå tabellen. Men det skal sies at de og Singsås er de eneste som har spilt 4 kamper.

Gårsdagens kamp åpna rolig, og det var lite sjanser å skrive hjem om før Solveig satte inn 1-0 alene med keeper etter å ha mottatt et framspill fra Nora i forsvar. Hun avanserte mot kepper og plasserte ballen greit i buret (bilde over). Singsås hadde en sjanse de brente tre min. senere, men det var våre jenter som var spillemessig i førersetet og som produserte og spolerte en del muligheter før hvilen.

2. omgang åpna med en god sjanse for de rødkledde gjestene før Sara kom igjennom, men pressa av en forsvarer skjøt hun stang ut. Ti min. ut i omgangen stod imidlertid lykken Sara bi da Singsås' keeper var maksimalt uheldig på et løst skudd fra skrå vinkel, og ballen snek seg inn. Dette ble starten på en produktiv 6-minutters periode der også de to siste nettkjenningene kom. På 3-0 kom Sara og Solveig alene mot keeper, Sara la ballen uselvisk til Solveig som satte den i tomt bur. Til slutt punkterte Hanne kampen etter et fint sololøp.

Etter dette døde kampen hen uten særlig med sjanser bortsett fra at Solveig skjøt utenfor aleine med keeper og dermed ikke fikk hattrick etter 68. min. Kampen var avgjort og ingen av lagene kom altså til flere muligheter.

Raden med hjemmekamper er ikke over, den neste er også på OMA torsdag 3. mai kl. 20:00. Grunnen til så mange hjemmekamper i starten av sesongen er at to av de er snudd grunnet baneforholdene hos motstander.

Trener Monika Lunds stjernebørs:

¤¤¤ Solveig Sugustad

¤¤ Hanne Fugelsøy