06.05.2017 - Fotball

2. laget vant spesiell kamp!

ORKANGER 2 - KIL/HEMNE 3 3-1 (1-1)

6. divisjon avd. 6

Orkla Maskin Arena

Mål:

1-0 (11): Jonas Solbu

1-1 (23): Torgrim Eidem

2-1 (83): Vegard Helbæk

3-1 (85): Vegard Helbæk

Dommer: Roar Østmo, Kvik FK

Gule kort: Jonas Solbu, Orkanger 2 og Håvard Bakken og Joakim Hårstad, KIL/Hemne 3

Orkanger 2 (tropp): Anders Ustad, Abdulkadir Mohammed Abdi, Jens Fredrik Andersen, John Arne Rekstad, Jonas Solbu, Kenneth Sommervold, Thomas Nielsen, Thomas Opphaug, Marvin Aunan, Øyvind Bakken, Tore Prestmo, Stian Sundli, Øyvind Henningsen, Nils-Helge Garli Hegvik, Vegard Helbæk.

Endelig fikk 2. laget herrer komme i gang med serien etter at første kamp ble utsatt grunnet snø og den andre kampen gikk ut fordi motstander trakk laget fra serien. Og når en først kom i gang så ble det en sjelden seier mot KIL/Hemne 3, et lag som tidligere har vunnet de fleste innbyrdes oppgjørene. Og det ble en spesiell kamp all den tid at det etter en halvtimes tid begynte å bre seg skikkelig med røyk fra bak OTI. Det viste seg at det var brann i Sponplatefabrikken på Grønøra, og det var kraftig røykutvikling og eksplosjoner. Såpass at en på hjemmebenken var noe usikker på om det var tilrådelig å fortsette kampen. Men den ble spilt ferdig, og gutta er nok veldig glad for det nå.

Om sjølve kampen er det det å si våre gutter tok en tidlig ledelse da Jonas Solbu skåra sikkert på et framspill i midten etter 11 min. Gjestene utligna etter 23 på en noenlunde lik skåring og slik stod det seg til det var sju min. igjen. Da ble Vegard Helbæk den avgjørende faktoren da han først hedda inn en kårner etter 83 før han to min. senere limte ballen i krysset fra drøye 20 meter. Absolutt en tdilg kandidat til årets mål i Idrettsparken! KIL/Hemne 3 utmerka seg med skuddvillighet, men var langt mindre treffsikre enn Vegard og Anders i buret tok greit det som kom.

Mange artige situasjoner i løpet av kampen, som ble spilt i en gemyttelig atmosfære og egentlig var norsk breddefotball på sitt beste med godt humør og gode kommentarer.

Bildet er sjølsagt av matchvinner Vegard!