28.09.2017 - Fotball

2. lagsgutta tapte siste hjemmekamp

ORKANGER 2 - FREIDIG 3-8 (0-1)

6. divisjon avd. 6

Orkla Maskin Arena

Mål:

0-1 (15): Brage Solheim

0-2 (46): Martin Aasvestad

1-2 (49): Abdulkadir Abdi

1-3 (61): Adrian Danielsen

1-4 (63): Martin Aasvestad

2-4 (64): William Knutsen

2-5 (75): David Bani

2-6 (76): Martin Aasvestad

2-7 (78): Adrian Danielsen

2-8 (85): Tor Skjerve

3-8 (90): Øyvind Bakken (str)

Dommer: Mohammad Isa Shahamat, Melhus IL

Gule kort: Erik Solheim og Marvin Aunan, Orkanger 2

Orkanger 2: Tom Amundsen, Anders Ustad, Marvin Aunan, Thomas Nilsen, Abdulkadir Abdi, Erik Solheim, Vegard Helbæk, Kenneth Sommervold, Kjell Anders Storsand, Abdulkadir Abdi, William Knutsen (start 11-er), Issa Ramadan, Thomas Nordahl Pedersen.

6. divisjonskamp samtidig som Rosenborg spiller europacup på Lerkendal er sjelden en god kombinasjon. 2. laget hadde derfor akkurat 11 mann til kampstart og trener Tom Amundsen måtte gjøre et nytt comeback, denne gang som keeper. Freidig hadde med seg 13 mann og var litt i samme båten, gutta våre ble til 13 da Issa Ramadan og Thomas Nordahl Pedersen ankom til 2. omgang.

Det var nok avdelingas beste lag som gjesta Orkanger i kveld. Uten en administrativ blunder tidlig i sesongen som kosta de tre seire og 9 poeng hadde de nå vært på 1. plass med bedre målforskjell enn Nidaros før siste kamp. Men våre gutter holdt bra stand i 1. omgang, Tom i buret dro fram noen gode beinparader og det ble med ei skåring til gjestene fra byen.

Etter hvilen derimot rant skåpringene inn og når status ble gjort opp var det i snitt et mål pr 3,5 minutt. Slett ikke verst sjøl for 6. divisjon å være. Som en skjønner rakna det bakover for vårt lag, men vi fikk også tre mål sjøl. Abdul skjøt inn 1-2 etter godt forarbeid fra Issa, William reduserte til 2-4 da han satte et overlegg kontant i kassa og kaptein Øyvind "Bacon" Bakken fikk æren av å avslutte ballet med ei sikker straffe. Utifra kommentaren fra Freidigbenken så kunne stakkaren som forårsaka straffa vente seg ei bot :)

2. laget er på 6. plass med 15 poeng på 14 kamper og har igjen to bortekamper. Først en hengekamp mot Klæbu f.k. mandag 2. oktober før poengløse Orkla 3 er vertskap i sesongens siste kamp tre dager senere.

Abdul netta sitt 3. mål for sesosnsgen