12.02.2016 - Fotball

3-4 mot Meldal

IMG 5425

Et ungt OIF-mannskap hevdet seg greit mot Meldal, men det ble ettmålstap igjen.

Onsdag spilte A-laget sin tredje treningskamp, denne gang mot 4. divisjonslaget til Meldal. Med 10 spillere ute med sykdom og skader stilte Orkanger med 6 junior- eller guttespillere fra start.

Meldal startet kampen best med hurtighet i angrepsspillet, og gikk opp i 1-0 på en corner. Orkanger kom mer og mer med i kampen og fikk tildelt en straffe etter en hands i Meldals 16-meter etter 20 minutter. Tor-Arne Kvam satt derimot straffen over mål, før han rettet opp inntrykket 10 minutter senere med en fulltreffer i krysset fra 25 meter. Kort tid senere går imidlertid Meldal opp til 2-1 før de øker til 3-1 rett før pausen.

Like etter hvilen får Meldal straffe. Også denne blir satt utenfor mål. Kampens tredje straffe blir tildelt Orkanger etter en felling av Rune Asphaug. Selv om Eirik Ebbesen sørger for hattrick i straffemiss setter han retur fra keeperen i mål, og OIF reduserer til 2-3.

I det 68. minutt blir et innlegg fra Mats Berg Pedersen satt i eget mål av Meldal, men nabokommunen stikker av med alle treningskamppoengene 10 minutter før full tid.

Tross i tap er det svært positivt å se unge spillere vise stor fremgang, spesielt når såpass mange sentrale spillere er foreløpig ute med sykdom og småskader. Odd Even Ross (15) er den siste som føyer seg inn i rekken av guttespillere som får prøve seg på seniornivå. Mange har fått mye spilletid nå i oppkjøringen, og det tyder på en bred spillerstall i år.

OIF stilte med følgende lag fra start:

Stian Storli, Abdi Nur, Daniel Lorentzen, Kristoffer Meland, Anders Evjen Wormdal, Tor-Arne Kvam, Henrik Rian, Eirik Ebbesen, Rune Asphaug, Hubert Jusiak, Per Olav Jensen

Innbyttere:

Nils-Helge Garli, Åge Andersen, Odd Even Ross, Mats Berg Pedersen.

Mål:

Tor-Arne Kvam, Eirik Ebbesen

IMG 5464

Henrik Rian (15) er en av de yngste som har fått mye spilletid så langt i oppkjøringen.

IMG 5477

Tor-Arne Kvam (34) sørget for kveldens fineste scoring.

IMG 5351

Eirik Ebbesen (18) har spilt mye indreløper i treningskampene så langt.