05.02.2016 - Fotball

Arnt tilbake til gamle trakter

IMG 7372

Arnt Christian Wolden, nærmest født og oppvokst i Idrettsparken, er tilbake i gult og blått!

For de som har fulgt med i fotballen på Orkanger og kommunen forøvrig de siste 20 årene så er Arnt Christian Wolden et kjent navn. Født og oppvokst i Rømmesmoveien, kun et steinkast unna Idrettsparken, ble mye av oppveksten tilbragt i parken. I en alder av 6 år begynte han med organisert fotball i OIF, samtidig som han gikk i barnehage (6-årsklubben) i Klubbhuset. Denne gylne 1985-årgangen ble i store deler av den aldersbestemte fotballen trent av Arnt sin far Morten, rådmann i Trondheim, og Bjørn Bakken, trener for OIFs damelag. Arnt viste tidlig at han var et fotballtalent, og la ofte ut på dribleraid, samtidig som han viste et ekstremt konkurranseinstinkt.

Da fotballsesongen var over var det duket for håndball på vinters tid. Arnt var også her en målgarantist på sin venstre kant, og var en viktig del av OIFs guttelag som på slutten av 90-tallet var et av Midt-Norges beste.

Da fotballkarrieren nådde junioralder ble håndballen lagt bort for å fokusere i større grad på juniorfotball i Orkla. Arnt ble forholdsvis tidlig introdusert for A-lagsfotball, og ble kjent for sin enorme arbeidskapasitet, enten på midtbanen eller som en jagende spiss.

I 2008 gikk ferden videre til KIL/Hemne i 2. divisjon. Deretter ble det en pause fra fotballen, før han gjorde en gjesteopptreden for andrelaget til Orkla for noen få år siden. Nå har Arnt altså signert for barndomsklubben sin, og gleder seg til å komme tilbake til fotballmiljøet på Orkanger.

Som nevnt tidligere så er Arnt sine fremste kvaliteter en stor arbeidskapasitet, god fotballforståelse og en voldsom vinnervilje. Arnt, som fyller 31 år i mars, bor for tiden i Trondheim og jobber som ingeniør hos Sintef.

OIF er glade for å ha Arnt tilbake der han hører hjemme!

PS! Arnt er forøvrig regjerende mester på 60-meter kontorstol-løp i Marinteks "The Office Games". Les mer og se video av løpet ved å klikke her.