26.04.2016 - Fotball

Avansement i OBOS Cup, og seriestart for B-laget

IMG 7859

Siden sist, A-laget spilte siste gruppespillkamp i OBOS Cup, og B-laget har startet serien med full pott etter to kamper.

Torsdag i forrige uke reiste A-laget på Ørlandet for å spille siste kamp i gruppespillet i OBOS Cup. Etter 6 poeng mot Beitstad og Tydal ble det 0-0 og ett poeng i en gjenkjennelig, vindfull kamp på Ørlandet.

Første halvdel av første omgang var preget av høyt tempo, men få sjanser. Ørland la seg mer bakpå i siste del av omgangen mens Orkanger styrte kampen. Når en av våre blir felt innenfor 16-meteren for tredje gang dømmer dommeren straffe, men keeper redder. Ikke lenge etter får Hubert to muligheter, uten at det resulterer i scoring.

Orkanger har god kontroll i 2. omgang, uten at det skapes de helt store sjansene. Valdrin, som kom inn for en skadet Perry, jobber godt på topp og hindrer midtstopperne til Ørland å få spilt opp bakfra. Midtbanen har godt kontroll når det blir forsøkt spilt opp gjennom midten, og forsvaret står stødig. Etter 70 minutter glipper det derimot, og Ørland kommer til en god mulighet, men Anders Vuttudal rydder opp. Ørland flytter etter hvert opp en spiller til på topp, og slår mye langt i medvind fra keeper, men det ender altså målløst.

Troppen mangler fortsatt noen spillere som er ute med skade og sykdom, men likevel er det solid å gå videre i gruppespillet med 7 poeng.

Seriestart er førstkommende torsdag kl. 19:30 mot Sokna i Idrettsparken. Møt opp! Facebook-event

OIF stilte med følgende lag fra start:

Anders Vuttudal, Åge Andersen, Jo Husdal, Sindre Belsås, Marius Kvalvik, Tor-Arne Kvam, Henrik Rian, Nils-Helge Garli, Hubert Jusiak, Rune Asphaug, Per Olav Jensen.

Innbyttere:

Marvin Aunan, Eirik Torblå, Valdrin Musaj

Stjernebørs

*** Jo Husdal
** Sindre Belsås
* Åge Andersen

IMG 7855

Velkjent vind og regn på Ørland.

Full pott etter to kamper for B-laget

B-laget startet sesongen i 6. divisjon forrige onsdag mot Orkla 3 i Idrettsparken. Orkanger var utvilsomt det beste laget, og sørget for en komfortabel 4-1 seier etter scoringer av Jonas Solbu (2), John Arne Rekstad og Marvin Aunan.
Mandag (i går) kom Leik 2 på besøk, og selv om motstanden var hakket bedre enn på onsdag endte kampen med 7-1 seier til Orkanger. Målene kom fra Tom Even Gundersen (2), Marvin Aunan (2), Jonas Solbu (2) og John Arne Rekstad.
Bli oppdatert rundt det som skjer på OIF Fotballs Facebook-side: https://www.facebook.com/oiffotball/