09.12.2015 - Fotball

Comeback etter 19 år

20151207 210323

Nils-Helge Garli er klar for å bidra for OIF kommende sesong. Med mye rutine og stor treningsiver skal Nils Helge være med å innprente et enda større fokus på treningskultur.

Faren var prest i Rindal i oppveksten, så derfor spilte Nils-Helge Garli (39) aldersbestemt fotball for Rindal og debuterte på A-laget som 16-åring. Deretter ble han hentet av Surnadal som da lå i 3. divisjon. Han spilte både junior- og seniorfotball for Surnadal før turen videre gikk til Orkangers 2. divisjonslag i 1996 og 1997. Her spilte han spiss og var en av de mestscorende med sin hurtighet og teknikk.

Nils-Helge har også lagt bak seg noen sesonger for FK Fosen og Orkla før turen gikk til østlandet og studier. Der spilte han i lavere divisjoner for et par lag i studietiden før han etablerte seg med kone og barn, og flytta tilbake til Trøndelag og Børsa i 2009. Spilte for Skaun frem til A-laget ble lagt ned for et par år siden.

Nils-Helge ønsker nå å bidra i OIF-miljøet igjen. Han har alltid vært svært treningsvillig og står for rutine, gode holdninger og en viktig treningskultur. Han legger vekt på at han ikke skal være til noe hinder for de yngre kreftene i klubben, men kommer nok til å bli en viktig brikke på treningsfeltet. Garli har allerede deltatt på noen futsal-treninger i Orklahallen, og det er lite som tilsier at det er noen aldersforskjell :-)

20151207 210323

Vi ønsker Nils-Helge velkommen tilbake til Orkanger!