02.05.2018 - Fotball

Cupeventyret over

ORKANGER - KIL/HEMNE 0-3 (0-2)

Norgesmesterskapet, 1. runde

Orkla Maskin Arena

Mål:

0-1 (4): Trine Strømstad

0-2 (23): Line Fossmo

0-3 (56): Sara Margrethe Rangsæter

Dommer: Amalie Nyeng, Flatås IL

Gult kort: Hanne Pedersen, Orkanger

Orkanger: Linda Stenvik - Liss Dragseth, Jannicke Snildal, Eli Tretøy, Synnøve Wingan - Hedda Berg Pedersen (Nora Lund 82), Hanne Pedersen, Hanne Fugelsøy - Heidi Slupphaug, Mari Lian (Hanne Fugelsøy 69), Ingrid Stuen.

KIL/Hemne la grunnlaget for cupavansementet i 1. omgang. De gikk opp i ledelsen allerede i det 4. min. da en stikkball fant veien til Trine Strømstad som satte ballen til side for keeper Linda. Vi skapte en god sjanse etter snaue kvarteret, men også i kveld stod Karen Oline Sneve en sterk kamp i KIL/Hemne-buret og hun redda. 0-2 kom midt i omgangen da et innlegg gikk forbi keeper og Line Fossmo fikk en enkel jobb med å sette ballen i tomt bur.

Vi kom oss etterhvert inn i kampen og ei hedding gikk like utafor etter 27 min. Fem min. senere mista Sneve ballen på et innlegg, men tok den igjen på neste forsøk. Begge lag brente så gode sjanser inn mot pause og begge målvaktene skal ha ros for godt spill.

Vi fikk første sjansen etter hvilen da Hanne Pedersen skjøt utafor etter 52. Fire min. etter det ble det hele avgjort da gjestene kom på en overgang og kom to mot en etter innlegg og Sara Margrethe Rangsæter satte ballen forbi Linda. Men bortsett fra det var det en god 2. omgang av våre jenter der man var fullt på høyde med KIL/Hemne. Vi fikk flere sjanser, men nevete Karen Oline Sneve stod i veien hver gang, ikke minst i det siste ordinære spillemin. da hun leverte ei stor redning på ei avslutning fra Hanne Pedersen- På den andre sida stod også Linda godt og hindra flere baklengs.

Trener Bjørn Bakken la vekt på en god 2. omgang og at det er det laget må ta med seg inn mot hjemmekampen i serien mot Surnadal/Søya/Todalen f.k. lørdag 5. mai kl. 14:00. Før det spiller 2. laget i 4. divisjon hjemmekamp mot Melhus i morgen kl. 20:00.

Stjernebørs:

¤¤¤ Hanne Pedersen