05.03.2017 - Fotball

Cupsuksess i Rindal!

IMG 0774

Vi stilte med 2 lag i Rindal Sparebank Cup i dag og endte opp med pokalen! Her er rapporten fra trener Ketil Stellander:

2 meget unge lag i en cup for seniorer.

Siden det er kun få igjen fra laget i fjor er det meget ung tropp vi har på senior i år. Troppen vi har på trening og kamp består på rundt 20 jnuiorspillere og 4-6 seniorer. Ulempen med så få etablerte er det fysiske, men fordelen med å bruke mange av de juniorene vi har er at jeg har hatt de fleste av dem i mange år, og de vet hvordan vi skal spille/framstå. Har stor tro på at spillemønster og samhandling vinner over det fysiske og dermed ikke så veldig urolig for årets sesong.

Alle juniorene som stilte i helgen gjorde en veldig god figur, selv om det ene laget fikk del litt for tøft. Det laget som vi kalte G19 i dagens cup, spilte god fotball men fikk ikke uttelling og ble straffet hardt av fysisk tøffere seniorere i 3 av 4 kamper i puljespillet. Her spilte de tidvis god fotball slik vi ønsker å framstå, men 1 seier gjorde at de ikke gikk videre fra puljespillet.

Hvis jeg skal rekke fram 3 spillere spesielt, må det bli Kasper, Nasir og Petter. Kasper viser sitt enorme talent som han er, en dyktig ballfordeler og er veldig flink til å sette opp 2 mot 1. Nasir har begynt å score, noe han gjorde mye av i dag og Petter visste sitt keeper talent igjen med mange flotte redninger.

1 laget , som besto av kun 3 seniorer, stakk av med den gjeve 1. premien, mot selveste Buvik. Her fikk Buvik virkelig kjørt seg mot vårt spillende lag. I januar og februar har vi øvd mye på struktur/formasjon og gjennvinning, Vi har en god plan på spillet og når alle gjør sine oppgaver, ja da blir vi vanskelige å slå. Det fikk Buvikingene merke godt og finalen endte til slutt hele 5-1 til Orkanger.

Mest tilfredstillende er å se at samhandlingen allerede begynner å sitte. Selv om vi blir ett veldig ungt lag i år, så har jeg stor tro på at vi skal bite i fra oss i årets 5. div. Selv om vi blir fysisk noe svake i år, så er vi ett lag som er veldig spillende med mye fart. Dermed skal vi ikke bli lette å slå. Vi må bare håpe på at vi ikke mister noen til Orkla eller andre da vi trenger alle de vi har nå.

Troppen vi har skal dekke både junior og senior og da har vi ikke råd til å miste noen. Fotball er ett lagspill og det beviste vi veldig i dag synes jeg. Heldigvis er det enda ei god stund til seriestart og dermed får vi øvd enda mer på det vi skal bli best på i avdelingen. Så får vi se hvor vi ender på tabellen til slutt.

Skal jeg trekke frem noen spillere her så blir det veldig vanskelig, da alle spilte veldig bra, men den beste i dag er vel vår sentrale midtbanespiller Lars Ebbesen. Lars viser sin styrke ved å dekke enorme rom, ballfordeler og scoret noen viktige mål. Så har vi Hassan som alltid er spillbar og scorer alltid. Azzamat og Rune må nevnes med sin fart, teknikk og skuddfot. Begge står flere fine mål i dag. Bak har vi Odd Even Ross  som viser sitt talent igjen, vinner de fleste dueller og er veldig flink til å dra seg forbi det første press leddet, noe som er meget viktig i vår måte å spille på.

Føler det blir feil og ikke nevne resten, så her kommer de også. Åge er stødigheten selv, Marvin med topp innsats og duellstyrke selv med lite trening og så  er det talentene Mats Berg Pedersen og  Samad Jamder, begge leverer som nesten alltid gode kamper. Og keeper Anders Vuttudal, som viser flere gode redninger, dirigerer forsvaret og er veldig flink til å sette hurtig i gang. Alt i alt en veldig god dag på jobben for hele OIF Senior i dag.

Neste test for senior blir allerede fredag hjemme mot 5 div laget Gimse. MØT OPP!!

Junior skal ut i kvalik til NM 18. mars borte mot Heimdal.

OIF kampene:

5 - Hassan Ali

3 - Åge Andersen

3 - Rune Aspahug

1 - Samad Jamder, Odd Even Rindalsholt Ross. Lars Ebbesen, Marvin Aunan, Mats Berg Pedersen.