25.01.2018 - Fotball

Damelaget godt i gang!

DSC 0012

Våre 2. divisjonsdamer er allerede godt i gang med å forberede sin andre sesong på dette nivået. Kveldens trening ble etterfulgt av kveldsmat i klubbhuset og vi slo oss ned ved "trenerbordet" for å lodde stemninga.

Trener Bjørn Bakken kunne fortelle at støtteapparatet rundt laget er blitt forsterka. Tommy Snildal er henta inn for å styrke oppfølginga av keeperne, og skal sammen med Eirik Bratland sørge for at de blir godt ivaretatt. Thomas Eggan er engasjert som trenerveileder for alle trenerne på jentesida fra 13 år og opp t.o.m. senior.

Fra venstre og rundt bordet: Tommy Snildal, Eirik Bratland, Paal Magnus Tødaas, Thomas Eggan og Bjørn Bakken.

DSC 0037

17. februar bærer turen til Albir i Spania, 19 spillere og seks trenere og ledere skal nedover. Det blir seks totiomersøkter og dessuten lagbygging. Det er iflg. Bakken vel så viktig som sjølve øktene.

Et par nye spillere har vi også fått. Hanne Pedersen er en meget talentfull 2001-modell som kommer fra Meldal og som liker seg best på midten. Bakken har god tro på at hun vil spille en viktig rolle for A-laget allerede i år. Solveig Sugustad er også klar etter at hun mista hele fjoråret pga. en korsbåndskade under sesongoppkjøringa, hun kan bekle alle de tre mest offensive posisjonene. Ingen spillere i avgang og trenerne tilskriver det det gode miljøet i spillergruppa. Søstrene Gine og Hanne Fugelsøy er fortsatt med sjøl om moderklubben Surnadal nå er kommet opp på samme nivå som oss. Kampene mot de blir nok ekstra spesielle for Gine og Hanne.

Når det gjelder treningskamper så ser lista foreløbig slik ut:

Surnadal (h) 6. eller 8. februar.

Trondheims-Ørn (b) 2. mars, og her er det snakk om A-laget

Byåsen (h) 22. mars

Tiller har dessuten henvendt seg til oss med spørsmål om kamp og forslag til kampdato som nå er sendt til de er søndag 8. april.

21. april er altså seriestarten, da kommer en av forhåndsfavorittene, Molde, på besøk. Bjørn Bakken anser de, Fortuna, KIL/Hemne, Trondheims-Ørn 2 og muligens Herd som de sterkeste laga. Ambisjonen vår er topp 6, altså en forbedring fra 7. plassen vi oppnådde i fjorårets debutsesong i 2. divisjon. Paal Magnus Tødaas påpeker at spillerne er et år eldre og og er fortsatt i rivende utvikling.

Action fra kveldens trening:

DSC 0021