01.04.2016 - Fotball

Damene imponerte

Slo KIL/Hemne 3-2 i sesongens andre treningskamp.

OIFs damelag spilte torsdag treningskamp mot 2.divisjonslaget KIL/Hemne på Orkla Maskin Arena. En jevnspilt og tett kamp endte med 3-2 seier til Orkanger, etter scoringer på corner av Marie Sletvold og to langskudd fra indreløper Mari Lian.

Etter å ha spilt kun én treningskamp i vinter (7-0 mot Støren) var det knyttet stor spenning til hvor laget sto etter en god treningsvinter. Orkangers damelag viste i denne kampen, mot et KIL/Hemne-lag som helt sikkert vil bite bra fra seg i årets 2.divisjon, at vi har god og jevn kvalitet i laget. Denne seieren var fremfor alt en lagseier, men ekstra pluss får ving/indreløper Tina Oddli Sundli, nyervervelsen Synnøve Wingan og kaptein Marie Sletvold.
En annen sak som er verdt å merke seg er at Nora Lund (15), som har trent mye med seniorlaget i vinter, spilte de siste 30 minuttene av kampen og gjorde sakene sine bra mot spillere med langt mer erfaring. Dette lover godt!

Orkanger stiller også i år to lag i kvinneklassen, ett lag i 3.div og ett i 4.div. Orkanger (3.div.) sesongåpner borte mot Nardo mandag 25.04, mens Orkanger 2 (4.div.) åpner hjemme mot KIL/Hemne 2 onsdag 20.04.

Mari Lian, Tina Oddli Sundli og Silje Lunde Olsen på trening tidligere i vinter.