04.01.2017 - Fotball

Damene også i gang!

DSC 0035

I til tider tett snøkav hadde våre nyopprykkede 2. divisjonsdamer sin første trening for året i Idrettsparken i går kveld. 25 jenter møtte til treninga, men flere jenter enn det er med i år og trenerne Bjørn Bakken og Paal Tødaas er godt fornøyd med spillerne de har til disposisjon. Flere nye spillere har signert, men vi er fremdeles på leting etter en keeper.

Det var godt stemning på oppstartsmøtet etter økta, der oppkjøringsprogrammet ble lagt fram. Trener Bakken lanserte også målene for sesongen: At A-laget etablerer seg i 2. divisjon og at 2. laget rykker opp i 3. divisjon. Kampdager blir for det meste lørdager, med unntak av kampene mot de to 2. lagene. Muligens vil en prøve å få til søndagskamper mot Nidelv, som ellers er det nærmeste laget geografisk. Til bortekamper blir det bussreiser, til de tre kampene i Volda og Ålesund blir det avreise fredag med overnatting.

Nå først skal et J19-lag delta i Fjernvarme Cup til helga, mens vi skal ha med to seniorlag i en cup i Verdal helga etter.