16.06.2018 - Fotball

Deilig og viktig seier!

DSC 0310

ORKANGER - SUNNDAL 3-1 (2-0)

2. divisjon avd. 5 kvinner

Orkla Maskin Arena

Mål:

1-0 (8): Hanne Pedersen (Hanne Fugelsøy)

2-0 (44): Ingrid Stuen (Hanne Pedersen)

2-1 (48): Ingrid Marie Vangen

3-1 (87): Hanne Pedersen

Dommer: Ramadan Sadiki, Charlottenlund SK

Orkanger: Mari Høiseth Skjølberg - Liss Dragseth, Gine Fugelsøy, Synnøve Mjør Wingan, Sara Rønningen - Heidi Slupphaug, Hanne Pedersen, Sigrid Haugset - Hanne Fugelsøy, Ingrid Stuen (Nora Lund 80), Sunniva Haugbjørg (Maria Monsen 74).

I og med at bortekampen mot Byåsen 2 blir flytta til høsten var dette siste kamp i vårsesongen for våre 2. divisjonsdamer. Og en viktig en for å få ei fin luke bakover. Men det var de rødkledde gjestene som åpna best sjøl om det var vi som tok ledelsen på vår første sjanse i kampen. Hanne Pedersen gikk for en lobb mot motsatt hjørne fra kanten av 16 og lyktes perfekt med den frekke manøveren etter åtte min.

Men Sunndal var altså best i denne perioden og traff aluminiumen etter 12 min. og sju min. senere slo keeper Mari et frispark i tverra og over. Men fra omtrent halvtimen kom vi inn i kampen igjen og vi var stort sett det førende laget resten av kampen. Hanne skjøt i keeper etter 32 og i det 35. min. fikk vi ei flott kontring der Sara la ut til Hanne Pedersen som la inn til Ingrid og hun avslutta utenfor. Den samme Ingrid traff stanga etter 43, men var heldigere min. etter. Hun ble spilt fri og kom alene mot keeper og skjøt i lengste.

2. omgang starta med ei hedding over fra Gine på et hjørnespark før Sunndal tok oss på senga med ei redusering fra kort hold. Men jentene bretta opp ermene og det var vi som skapte sjansene. Sunniva hadde en god debut fra start og skjøt i nettveggen etter 53, Heidi skjøt på keeper etter 65 og min. etter ble en ny stor sjanse spolert. Ingrid kom mot keeper i det 72. min, men Sunndals sisteskanse avverga til hjørnespark.

Etter 81 min. slo innbytter Nora et frispark som kaptein Gine stussa i stanga. I det hele flere treff i aluminiumen i dag, kanskje ikke så rart når vi spilte mot et lag som har et aluminiumsverk i sin kommune :) Avgjørelsen falt i det 87. min., da Hanne Pedersen fra litt nærmere hold denne gangen igjen lobba ballen over keeper og i lengste. I sluttminuttene hadde Heidi to gode sjanser, men kampen endte med en fullt fortjent 3-1 seier.

Dette var forøvrig siste kampen til Ingrid Stuen og Liss Gabriela Dragseth før de to reiser i militæret og de fikk velfortjent ros av trener Bjørn Bakken og like velfortjent applaus fra sine lagvenninner. Trenerteamet var da også særs godt fornøyd med en godt gjennomført kamp og tre poeng i en kamp der vi mangla noen viktige spillere pga. skader og sjukdpm. Sunniva debuterte som nevnt fra start og Maria Landrø Monsen kom inn til sin A-lagsdebut.

Stjernebørs:

¤¤¤ Hanne Pedersen

¤¤ Sara Rønningen

¤ Gine Fugelsøy

Andre resultater denne runden: Herd - Nardo 1-1, Surnadal/Søya/Todalen - Molde 0-2, KIL/Hemne - Byåsen 2 9-0. Trondheims-Ørn 2 - Fortuna spilles i morgen og med seier der tar Fortuna tilbake tabellteten som Molde innehar nå. Vi er på 6. plass med 10 poeng og har seks poeng ned til første lag under streken.

Øverst bilde av matchvinner Hanne, og nederst bilde av to jenter vi ønsker lykke til i Kongens klær: Liss og Ingrid!

Liss og Ingrid