20.11.2015 - Fotball

Eirik vender tilbake

20151120 162435

Eirik Ebbesen (18) er tilbake i OIF etter et prøveår i Orkla. Tilbudet OIF har passet han bedre.

Da OIF trakk seg ut av samarbeidet med OIL om Orkla var Eirik og resten av 97-årgangen den eldste årsklassen. De spilte altså G14, G16 og junior på OIF, og gjorde sakene sine veldig godt. Et av høydepunktene var nok da G16-laget tidvis spilte på nivå med Ålesund i cupen. Ettersom ambisjonene økte var ikke 5. divisjon godt nok, og da meldte flere av guttene overgang til Orkla.

Nå ønsket altså Eirik Ebbesen å returnere til Orkanger. Han ser nå at OIFs junior- og seniorgruppe er en arena hvor man absolutt kan utvikle seg som fotballspiller. Eirik er sisteårs juniorspiller og kan da altså bidra på juniorlaget, men det er ingen tvil som at Eirik er en spiller som er mer enn god nok for A-laget.

Ebbesen liker seg best på kanten og sjelden har uttrykket "kan drible av en motspiller i en telefonkiosk" passet bedre. Hurtighet, teknikk og dribleferdigheter er uten tvil Eiriks fremste kvaliteter.

Vi gleder oss til å se Eirik i den gule drakta igjen! :)