12.03.2018 - Fotball

Fin seier mot Glimt!

DSC 0125

Herrelaget spilte i går treningskamp mot Glimt og vant 6-2. Vi har i dag fått denne rapporten fra trener Ketil Stellander:

Kampen i går ble spilt under fantastiske forhold, 1 pluss grad og sol og bane uten tælahiv.

Vi har brukt vinteren på å skaffe oss spillere og sammen har vi fått tak i noen og skal få til ett lag med mål om å berge plassen.

Laget var som følger mot ett Glimt lag med flere gode spillere, noen gamle OIFère der også selvsagt.

Eirik Bratland i mål

Forsvar; Mustaf, Jon Arne Rekstad, Kristoffer Sollien Klo, Benjamin Gjengstø

Midtbane; Kaptein Nils Helge Garli, Thomas Nilsen, William Knutsen

Angrep; Adrian Costa fra G16, Vegard Helbæk, Rune Asphaug.

I 2 omg spilte ; Jens Fredrik Andersen, Abdul, og Kristoffer Røland., byttet med Vegard Helbæk, Jon Arne Rekstad og Mustaf.

Fokus i kampen her var som alltid, Gjenvinning, Bevegelse foran ballfører og Vending av spill.

Samtidig øve på å variere presshøyden. Vi skulle starte med veldig høyt press i de 10 første min, da kondisjonen på vårt lag er vel i det svakeste laget. Vi har hatt lite fokus på dette med det antallet vi har hatt på treningene i vinter.

Kampen startet i noe overraskende tempo, Glimt jaget og sprang mye, men vi klarte å spille oss ut av de fleste posisjonene. I starten ble vi veldig sene i oppspillsfasen og når vi skulle vende spillet. Pasningene ble for svake og bevegelsen var ferdige når pasningen kom. Når vi fikk mer fart på ballen, stemte alt mye bedre og da ble det tungt å være Glimt spiller.

Glimt ble veldig lave, om de ble spilt så lavt eller om det var planen er jeg usikker på, mest sannsynlig en blanding. Med gode bevegelser og balltempo fikk vi til flere gode angrep og avslutninger likevel.Dermed ledet vi 5-1 til pause. Vi misbrukte flere gode sjanser i tillegg til å score 5.

Målscorere til pause var Rune 2, William, Jon Arne og Vegard.

2 omg ble noe mer rotete mot ett enda lavere Glimt lag om mulig. Rytmen og tempo i laget ble dårlig og dette kan skyldes relasjoner, da de 3 som kom inn er helt fersk og ikke fått trent mer enn noen få treninger med oss. Kondisjonen på begge lag er ikke på topp og dermed synker tempoet også for begge lag utover i 2 omg.

Selv med en svak 2 omg, så var lyspunktet at vi skapte flere 100% sjanser og unge Adrian som er nok ett talent i OIF scorer normalt på flere av sine sjanser men blir litt stresset i det han avslutter og dermed stryker ballen på utsiden og ikke innsiden av stanga. 2 omg endte 1-1 og dermed slutt resultatet 6-2 til oss. Benjamin Gjengstø sto for dagens siste scoring etter ett mønster angrep av oss.

Bildet er av vår målskårer i 2. omgang Bednjamin Gjengstø, her fra hjemmekampen mot Malvik ifjor.