17.06.2016 - Fotball

Første tap i 6. divisjon

IMG 7817

Grønningen kom på besøk i Idrettsparken på onsdag og tok med alle poengene i herrenes 6. divisjon.

Før kampen sto både Orkanger 2 og Grønningen uten poengtap så langt i år, og med den relativt svake motstanden ellers i avdelinga ville en eventuelt vinner ta et stort steg mot å bli seriemester.

Orkanger 2 startet kampen best og hadde et stolpetreff før 5 minutter var gått. OIF-laget kom flere ganger til noen halvsjanser og blokkerte skudd og innlegg som førte til mange cornere. Men det var derimot Grønningen som sørget for de første scoringene. Et par personlige feil av hjemmelaget sørget for scoringer i det 26. og 39 minutt. Et par minutter før pause blir Øyvind Bakken spilt gjennom av Marvin Aunan, og sørger for et litt bedre utgangspunkt før 2. omgangen.

Etter pause kjører Orkanger kampen helt og fullt, og skaper sjanser og halvsjanser på løpende bånd, men ballen vil rett og slett ikke i mål. Midtveis i omgangen øker Grønningen ledelsen på et noe slapt forsvarsspill. Orkanger reduserer nok en gang kun få minutter etterpå ved Per Olav Jensen. Orkanger fortsetter å presse på resten av kampen, men uten uttelling.

Etter et tosifret antall målsjanser blir ineffektivitet årsaken til at Grønningen nå ligger godt an til å vinne 6. divisjon avdeling 6. Når det er sagt så er Grønningen et friskt pust i lokalfotballen og et lag bestående av mange gode fotballspillere. Vi gleder oss til å spille returoppgjøret under Kibnebbfestivalen lørdag 2. juli!

OIF stilte med følgende lag fra start:

Anders Ustad

Øyvind Bakken - Daniel Lorentzen - Eirik Torblå - Erik Mosbakk

Marvin Aunan - Tor-Arne Kvam - Stian Sundli

Hubert Jusiak - Per Olav Jensen - Jonas Solbu

Innbyttere:

Jens Fredrik Andersen, Thomas Opphaug, Øyvind Henningsen, Tom Erik Grønhaug, Kenneth Sommervold, Vegard Sletvold, Kjell Anders Storsand

Mål:

0-1: Grønningen (23 min.)

0-2: Grønningen (39 min.)

1-2: Øyvind Bakken (Marvin Aunan)

1-3: Grønningen (72 min.)

2-3: Per Olav Jensen (Øyvind Bakken)

Stjernebørs

*** Øyvind Bakken