22.08.2016 - Fotball

Full pott på 6 lag denne helga

IMG 9063

6 OIF-lag spilte kamper fra fredag til søndag, og med seier i alle kampene ble hele 18 poeng med igjen til Orkanger.

Herrer 5. divisjon

Først ute var herrenes A-lag. Motstander var Rennebu i Idrettsparken. Etter bortekampen tidligere i sesongen visste man at Rennebu var et lag som lå lavt, og vanskelig å spille mot. OIF hadde stort sett kontroll hele kampen gjennom, men var for upresise i den siste tredjedelen av banen. Rennebu lå som kjent lav, og slo stort sett langt da de fikk tak i ballen. En heading av Tor-Arne Kvam og en straffescoring av Joachim Elshaug sørget for en grei 2-0 seier.

Stian Storli

Åge Andersen - Sindre Belsås - Marius Kvalvik - Harald Husdal

Mats Berg Pedersen - Tor-Arne Kvam - Henrik Rian

Rune Asphaug - Joachim Elshaug - Per Olav Jensen

Innbyttere:

Anders Vuttudal, Hubert Jasiak, Nils Helge Garli - Hassan Ali, Odd Even Rindalsholt Ross

Mål:

1-0: Tor-Arne Kvam (Åge Andersen)

2-0: Joachim Elshaug (Rune Asphaug)

*** Tor-Arne Kvam

** Sindre Belsås

* Henrik Rian

Bildet til høyre: OIF-spillerne tok pausepraten ute i finværet fredag kveld.

Kvinner 3. divisjon

Lørdag formiddag tok damelaget en busstur til Selbu for å møte bunnlaget Selbu/Tydal. Lange baller og dueller var stikkord for denne kampen, der Orkanger i store deler av kampen ble "spilt dårlige» av et hardtkjempende hjemmelag. Kvalitetsforskjellen ble uansett avgjørende til slutt, og bortelaget Orkanger tok med seg alle tre poengene etter å ha gitt Selbu/Tydal 5 mål i sekken.

Særlig farten og gjennombruddshissigheten til høyrevingen Lina Marie Åsløkk viste seg å være gull verdt for Orkanger. Hun var involvert i 4 av 5 scoringer, og var med det kampens klart mest dominerende spiller. Orkanger vinner 5-0 borte på en dårlig dag. På tross av at banespillet til tider ikke satt som Orkanger skulle ha ønsket, må en likevel være fornøyd med å score 5 og holde nullen på en bane flere lag har måttet slite for å ta med seg poeng.

Monika Lund

Liss Dragseth - Marie Sletvold - Line Tretøy - Synnøve Wingan

Tina Oddli Sundli - Sigrid Haugset - Mari Lian

Lina Marie Åsløkk - Marthe Midtlyng - Ingrid Stuen

Innbyttere:

Tonje Fossvoll Sundli, Jorid Sunnset, Nora Lund, Thea Skjøtskift, Liv Selbekk Singsdal.

Mål:

1-0: Ingrid Stuen (Lina Marie Åsløkk)

2-0: Lina Marie Åsløkk (Marthe Midtlyng)

3-0: Ingrid Stuen (Mari Lian)

4-0: Marthe Midtlyng (Lina Marie Åsløkk)

5-0: Lina Marie Åsløkk (Line Tretøy)

*** Lina Marie Åsløkk

** Ingrid Stuen

* Synnøve Wingan

Malscorere Selbu Tydal

Dagens målscorere f.v: Marthe Midtlyng, Lina Marie Åsløkk og Ingrid Stuen

Herrer junior

G19 tok den korte turen til Da-Tel Arena for å møte Buvik 2/Skaun 2 lørdag. Scoringer fra Egil Sletvold Aune, Azamat Zabijev og et selvmål etter en corner fra Harald Husdal sørget for en 3-1 seier.

OIF stilte med følgende mannskap:

Rune Asphaug, Harald Husdal, Kristoffer Kalland Meland, Azamat Zabijev, Kasper Torblå Høeg, Egil Songwut Sletvold-Aune, Valdrin Haliti, Benjamin Gjengstø, Jens Viken Lium, Markus Svinsås Buan, William Knutsen, Lars Ebbesen.

Herrer 6. divisjon

Orkanger 2 topper avdelingen i 6. divisjon og møtte lørdag Leik 2 på Korsvegen Kunstgress. Hjemmelaget kom fra en sterk 5-2 seier mot Sanstad/Hitra 2, og selv om Orkanger hadde meste av banespillet ble det kun ettmålsseier med tilbake til Orkanger.

OIF 2 gikk opp i ledelsen tidlig i førsteomgangen ved John Arne Rekstad. Få minutter glir Leik altfor enkelt gjennom Orkanger-forsvaret og utligner til 1-1. Ti minutter før sidebytte sørger Jonas Solbu for ledelse 2-1 til Orkanger.

Like etter pausen er forsvaret til OIF nok en gang i overkant gavmilde og lar Leik 2 utligne nok en gang. Orkanger tar mer og mer over utover, som i 1. omgang, og dominerer kampen. Midtveis i omgangen faller avgjørelsen da Øyvind Bakken viser sin enorme spenst og knuser alle på hodet innenfor 16-meteren, og sørger for at sluttresultatet blir 3-2 til Orkanger 2.

Anders Vuttudal

Sindre Amundsen Bakk - Eirik Torblå - John Arne Rekstad - Odd Ivar Sletvold

Øyvind Bakken - Stian Sundli - Marvin Aunan

Jonas Solbu - Arnt Christian Wolden - Per Olav Jensen

Ådne Stuve Hegstad, Anders Ustad, Abdulkadir Mohamed Abdi, Kenneth Sommervold

Mål:

1-0: John Arne Rekstad (Øyvind Bakken)

2-1: Jonas Solbu (Odd Ivar Sletvold)

3-2: Øyvind Bakken (Odd Ivar Sletvold)

*** Odd Ivar Sletvold

** Stian Sundli

* Per Olav Jensen

IMG 9086

En varm dag å spille fotball på, men Jonas Solbu gjør en god kamp som vanlig.

Gutter 14 og 16 år

På søndag var det duket for kamper for 14- og 16-årslagene. G16 reiste til Tynset og tok hjem en imponerende 4-1 seier etter et hattrick av Hassan Ali og ett mål av Henrik Rian.

De som reiste til Tynset var følgende:

Petter Wåtland, Mats Berg Pedersen, Odd Even Rindalsholt Ross, Henrik Rian, Hassan Ali, Kristian Blåsmo Haugbjørg, Lars Garberg, Egil Songwut Sletvold-Aune, Samad Jamder, Benjamin Gjengstø, Kristoffer Sollien Klo, Markus Svinsås Buan, William Knutsen, Nasir Abdisalam Ali, Lars Ebbesen.
G14 tok turen inn til Trondheim og knuste Freidig 5-1. Det mangler kamprapport fra denne kampen, men det som er sikkert er at guttene rundet av helga med OIFs 6. seier på like mange kamper.
14068455 10154274899151006 4205591923880654255 o

OIF G14 hadde få problemer med å slå Freidig på bortebane.

En flott og fornøyd gjeng etter kampen