04.04.2016 - Fotball

G14 til topps i Krokus Cup

G14

OIF stilte med 2 jentelag og ett guttelag i Buviks Krokus Cup på lørdag. Guttene gikk helt til topps.

Orkanger stilte med sitt G14-lag i samme aldersklasse, og siden J13 og J14 ble slått sammen til én J14-klasse stilte to J13-lag i denne årsklassen. Jentene slo KIL/Hemne i bronsjefinalen og tok dermed hjem pokalen for 3. plass. For guttene sin del så ble den aller gjeveste med tilbake til Idrettsparken. (Trykk på bildet til høyre for å forstørre.)

Bak fra venstre: Jonas Andresen Sundli, Vegard Kristiansen, Magnus Isdal Langholm, Salam Zabijev, Kristian Vårvik, Lars Syrstad Blåsmo, Sigve Kattem, Mikal Bæk Haugen, Steffen Stellander, Martin Olufsen og Jens Richter.

Midten fra venster: Martin Liøkel, Emil Heggem, Jose Adrian Acosta Hagen, Dilat Shamsedin Said og Ørjan Skjetne.

Foran fra venstre: Mathias Vullum og Jonas Haugen Gjengstø

Her er et lite referat fra trenerteamet:

En kald og våt innledning på lørdagen i Buvika, men så fort guttene kom i gang på banen var det mye som varmet i både spill og prestasjoner. Første kamp gikk mot Melhus som kom godt ut fra start og holdt godt følge, men Orkanger trakk lengste strå og fikk en 3-1 seier og dermed en god start på turneringa. I neste kamp ventet Skaun og her ble det fullstendig overkjøring fra start av, og seier 8-1. Dette betød at siste kamp mot Kattem i gruppespillet egentlig var uten stor betydning da avansementet allerede var sikret. Slik skulle det derimot ikke se ut da kampen kom i gang, og dette ble en svært fysisk batalje som var mer preget av hardt og til tider ufint spill, enn av godt spill. Kampen ebbet ut med 0-0 og det gir vel også et godt bilde av hvordan kampen hadde fortonet seg.

I semifinalen ventet et helt nytt bekjentskap i form av Gauldal FK. Gauldalingene møtte med tydelig stor respekt for motstanderlaget og semifinalen ble aldri spesielt spennende. En solid gjennomført kamp med 5-1 seier til Orkanger samtidig som sola faktisk kom gjennom og lagde en triveligere ramme også for publikum som var litt små-frossen på dette tidspunktet.

Dermed var det duket for et klassisk oppgjør mot hjemmelaget Buvik, et lag som Orkanger møtte også i finalen i Buvik-cup for noen måneder siden. Og på samme måte som da så endte altså Orkanger som vinner i oppgjøret. Denne gangen med seier 6-4. Orkanger-guttene vartet opp med godt angrepsspill og gode kombinasjoner på kantene gjennom hele kampen, samtidig som at forsvaret hadde god kontroll på Buviks raske angrepsspillere, og seieren var særdeles fortjent.

Laget virker dermed å være godt i rute inn mot seriestarten senere denne måneden.

J13

Blide jenter på OIF J13. Bak fra venstre: Marthe Solbu, Veronika Klinkenberg, Sunniva Blåsmo, Silje Olsen, Tuva Meland, Rikke Andersen, Frida K Jensen. Foran fra venstre: Thea Haugen, Synne Lindset, Susann Togstad, Camilla Heli, Silje Karlsen.