12.08.2017 - Fotball

Hakk i plata, 4. strake 2-2!

ORKANGER - TYNSET 2-2 (1-1)

2. divisjon avd. 6 kvinner

Orkla Maskin Arena

Mål:

1-0 (17): Synnøve Wingan

1-1 (29)

2-1 (80): Gine Fugelsøy, assist: Mari Lian

2-2 (82)

Dommer: Maarten Cornelis Vreugdenhil, Astor FK

Orkanger: Mari Høiseth; Liss Dragseth, Gine Fugelsøy, Jannicke Snildal, Synnøve Wingan, Hedda Berg Pedersen, Sigrid Haugset, Heidi Slupphaug, Ingrid Stuen, Marui Lian, Silje Lunde Olsen. Benk: Kari Marte Olsen, Monika Lund, Tina Sundli, Sara Rønningen, Hanne Fugelsøy.

i 4. hjemmekamp på rad ble det altså 2-2, denne gang i høstpremieren mot Tynset. Synnøve og Gine ga oss ledelsen to ganger, men Tynset utligna begge ganger.

Her er rapporten fra trenerteamet:

Vi starter godt og energisk, og er mye bedre enn Tynset den første halvtimen. Vi kommer mye rundt på kant og får slått mye innlegg. Dessverre er ikke presisjonen på plass, noe som kom til å prege oss mer og mer utover i kampen, også lenger bak på banen.  Når Synnøve Wingan limer ballen i vinkelen etter 17 minutter og gir oss 1-0, føler vi på benken at vi har kontroll. Tynset kommer imidlertid på en kontring mot slutten av omgangen, og får på heldig vis satt inn 1-1.

Vi starter godt også i 2.omgang, men vi virker tomme når uret passerer 60 minutter. En småsyk kaptein Hedda må kaste inn håndkleet, og vi mister dermed motoren vår. Tynset blir etter dette det førende laget, men ingen av lagene skaper nevneverdige sjanser.

Etter 82 minutter får vi et frispark på ca 40 meter som Mari Lian svinger inn i feltet. På bakre stople dukker Gine Fugelsøy opp og stanger inn sitt første i OIF-trøya.

Kun et par minutter senere kommer overgang. Vi er merkbart slitne og orker ikke å følge løpene på dette stadiet. Det resulterer i en én-mot-én situasjon innenfor 16 meteren der en Tynset-spiller blir felt. På det påfølgende straffesparket kommer utlikningen. Kampen ebber ut i 2-2.

I og med at vi knuser dette laget 4-1 i forrige oppgjør, er vi i utgangspunktet misfornøyd med bare  ett poeng. Nye muligheter på onsdag, da Sunndal gjester Orkla Maskin Arena.