04.12.2015 - Fotball

Herrelaget har startet sesongforberedelsene

image1

Rune Normannseth hadde torsdag sitt første spillermøte med A-laget. Målet er opprykk og krav til treningskultur.

OIF har brukt høsten godt og forsterket A-stallen med både unge og mer rutinerte spillere. Minst like viktig er det at spillere fra årets sesong fortsetter. Dette gjør at presset på å ta steget opp til 4. divisjon er stort, men det er noe hele troppen er innstilt på å takle.

Normannseth brukte nærmere 1,5 time på å fortelle de 25 som hadde mulighet til å komme om sine mål og forventninger til den kommende sesongen. Krav til godt treningsoppmøte, fart og trykk på treningene samt å være en god ambassadør for klubben i form av blant annet positivitet og lik bekledning var viktige stikkord. I oppkjøringen skal også spillerne gjennomføre et 15-ukers styrketreningsprogram som er skreddersydd av Espen Karlsen som er utdannet personlig trener gjennom Høgskolen i Oslo Akershus.

Nikki har også sørget for at en arrangementgruppe er på plass. Denne gruppa skal ta seg av mye av det praktiske rundt hjemmekampene, så vi håper på en enda bedre ramme på kampdagene i Idrettsparken.