08.05.2017 - Fotball

Holdt ut til seier!

OIF Molde 001

NIDELV - ORKANGER 3-4 (0-3)

2. divisjon kvinner avd. 5

Tempe Hovedbane

Mål:

0-1 (1): Mari Lian, assist: Heidi Slupphaug

0-2 (29): Ingrid Stuen, assist: Lina Marie Åsløkk

0-3 (38): Lina Maria Åsløkk, assist: Mari Lian

0-4 (63): Lina Marie Åsløkk, assist: Silje Lunde Olsen

1-4 (69)

2-4 (72)

3-4 (86)

Dommer: Harald Inge Johnsen, Leinstrand IL

Orkanger: Mari Høiseth - Liss Dragseth, Eli Tretøy, Gine Fugelsøy, Synnøve Wingan - Hedda Berg Pedersen (Nora Lund 78), Sigrid Haugset, Heidi Slupphaug (Sara Rønningen 83) - Lina Marie Åsløkk (Trine Sommervold 83), Mari Lian (Silje Lunde Olsen 57), Ingrid Stuen.

Kampreferat fra trenerteamet:

Orkanger får tidlig 0-1 da Heidi Slupphaug drar seg ned til dørlinja og finner en umarkert Mari Lian inne i boksen. Bortelaget har mye ball, og skaper flere farligheter, men Nidelv er også farlig frempå på noen dødballer første del av førsteomgangen. 0-2 kommer når Lina Marie Åsløkk kommer gjennom og spiller Ingrid Stuen på blank goal. Like før pause spilles Lina Marie fri igjen, og alene med keeper gjør hun ingen feil. 0-3 til pause.

Orkanger virket å ha meget god kontroll på dette, og burde kanskje ledet med enda større sifre etter de første 45.

2.omgang startet som den første avsluttet, hvor Orkanger dominerte og skapte sjanser. Silje Lunde Olsen, som kom inn for en småskadet Mari Lian etter 57min, brukte kort tid på å vise ekstreme hurtighet og styrke. Etter å ha vært på banen i drøye 5 minutter, drar hun seg forbi Nidelvs høyreback og slår inn til en godt plassert Lina Marie Åsløkk som setter inn 0-4. Da ser kampen veldig punktert ut.

Ikke lenge etter kommer Nidelv på en sjelden visitt på Orkangers banehalvdel. Etter ei litt halvdårlig klarering havner ballen hos en Nidelv-spiller på ca 20meter, som hamrer ballen utagbart opp i krysset inn til 1-4. 3 minutter senere får vi en nesten identisk situasjon. Denne får en annen Nidelv-spiller drømmetreff fra drøyt 25 meter. Ballen fyker i lengste kryss, fullstendig utagbart for keeper Mari Høiseth. Plutselig sto det 2-4, og det var kamp igjen.

Orkanger fortsetter for øvrig å kontrollere kampen og produserer store sjanser, men blir alt for ineffektive foran mål.  4 minutter før full tid er vi vitne til nok et kremmerhus fra en Nidelvspiller, der nok en avslutning fra ca. 20 meter går som et prosjektil oppe i krysset.

I de siste minuttene er det full panikk i Orkanger-laget, som plutselig nå kunne miste seieren. Vi klarer imidlertid å ri av stormen, og tar med oss tre viktige poeng hjem fra Tempebanen. Litt unødvendig spenning på slutten, i en kamp der vi burde ha vunnet med langt flere enn ett mål.

Vi står nå med 6 poeng på de første tre kampene, der målet i utgangspunktet var en seier og en uavgjort. Vi sier oss derfor godt fornøyd med starten vår i årets 2.divisjon.

Stjernebørsen:

***Heidi Slupphaug

**Sigrid Haugset

*Lina Marie Åsløkk

Gratulasjoner til jentene med tre deiolige poeng! Vi er nå på 6. plass med 6 poeng, tre bak serieleder Molde, som er det eneste laget med full pott etter tre kamper.

Vår kamp hjemme mot Volda i 4. runde er flytta til 24. juni så neste utfordring for våre jenter er borte mot Sunndal lørdag 20. mai før Trondheims-Ørn 2 gjester Idrettsparken søndag 28. mai kl. 14:00.