21.06.2016 - Fotball

Imponerende borteseier for damelaget

Etter kamp

Lørdag tok et ungt Orkanger-lag tre nye poeng borte mot Tynsets andrelag i 3.divisjon kvinner.

2001-modellen Anneli Hellandsjø fikk tillitt fra start for første gang i en 3.divisjonskamp, og viste tilliten verdig et kvarter ut i kampen da hun ekspederte et strålende innlegg fra Silje Lunde Olsen i mål. Hun ble dermed førstelagets yngste målscorer noensinne med sine 14 år (blir 15).

Banespillet var preget av mange dueller på midten, da den harde kunstgressbanen gjorde det vanskelig for begge lag å holde ballen på bakken. Orkanger produserte likevel storparten av kampens målsjanser, og det var derfor ikke ufortjent at bortelaget gikk opp til 0-2 halvveis i andre omgang, på et straffespark som Sigrid Ytterhus Haugset satte kontant i mål.

Kampen ebbet ut i 0-2, mye takket være rein og skjær fightervilje fra hele laget, og kanskje spesielt spesielt indreløper Mari Lian, som i store deler av kampen vant baller og dueller høyt og lavt, og i tillegg var flink til å sette fart fremover.

Orkanger stilte med sitt kanskje yngste mannskap noensinne på kvinnesida, da kun 5 av spillerne i troppen hadde passert 20 år. 5 av spillerne var fra 99-årgangen, to fra 98- og to fra 2001-årgangen.

Siste kamp for 3. divisjonslaget før sommerpausen er neste fredag, hjemme mot Verdal. 4. divisjonslaget spiller sin siste før ferien onsdag, hjemme mot Hitra. Med gode resultater i disse kampene vil begge Orkangers lag være med i toppen når høstsesongen starter.

Malscorer Anneli Hellandsjo

Anneli Hellandsjø (14) ble Orkangers yngste målscorer noensinne.

Feiring pa sparken

Obligatorisk posering på verdens største spark når man besøker Tynset

OIF stilte med følgende lag fra start:

Thea Skjøtskift
Liss Dragseth - Marie Sletvold - Kari Marte Olsen - Tonje Sundli Fossvoll
Sigrid Haugset - Astrid Ustad - Mari Lian
Anneli Hellandsjø - Ingrid Stuen - Silje Lunde Olsen

Innbyttere:

Anne Berit Moe, Kari Fossvoll, Nora Lund.

Mål:

1-0: Anneli Hellandsjø (Silje Lunde Olsen)
2-0: Sigrid Ytterhus Haugset (Ingrid Stuen)