29.05.2017 - Fotball

Imponerende poeng mot topplag

DSC 0187

OIFs damelag møtte Trondheims-Ørn sitt andrelag på søndag i Idrettsparken. Mot et godt Ørn-lag fortsetter OIF å imponere ved å ta med seg ett poeng.

Orkanger startet desidert best hjemme mot Trondheims-Ørns rekruttlag. Etter flere gode overganger var det slett ikke ufortjent da Mari Lian ekspederte inn 1-0 etter et glimrende innlegg fra Lina Marie Åsløkk.
En småsyk Heidi Slupphaug måtte kaste inn håndkleet allerede etter halvspilt førsteomgang. Erstatteren, Hanne Fugelsøy, viste seg umiddelbart frem ved å spille gjennom Ingrid Stuen som runder keeper og setter ballen i mål, men dessverre for Orkangers del blir avvinket for offiside.

Få minutter senere ruller Orkanger opp et nytt angrep. Ingrid Stuen finner Mari Lian rett utenfor 16 meteren. Mari tar ned ballen, drar seg forbi tre Ørn-forsvarere, og hamrer ballen ned i lengste hjørne. 2-0 til hjemmelaget!

Mot slutten av omgangen viser Ørn-jentene sitt fysiske fortrinn. Orkanger blir mer og mer slitne, og Ørn ruller opp angrep etter angrep. Det resulterer til slutt i en fortjent scoring, og lagene går til pause på 2-1.

2.omgang starter som den første avsluttet, med et kraftig Ørn-trykk. Godt forsvarsspill og litt hell, hindrer imidlertid Ørn fra å utlikne. Når 57 minutter er spilt klarer vi ikke å stå imot lenger, og Ørn setter inn 2-2 scoringen på en corner. Vi blir etter det kraftig slitne av å jage ball, og flere av våre sentrale spillere må ut med skader, kramper og lignende. Spillerne som kommer inn fra benken, deriblant Hedda Bergan, som fikk sin debut i 2.divisjon, gjør en kjempejobb og hjelper oss til å sikre ett poeng. Selv om Ørn hadde mest ball og muligheter i andre omgang, hadde også vi flere gode overganger. Lina Marie Åsløkk kom blant annet veldig nær med et skudd på innsida av stolpen på stillinga 2-2.

Selv om Ørn var det førende laget i store deler av kampen, kunne vi med litt ekstra hell ha tatt med oss alle poengene her. Uansett; veldig fornøyd med ett poeng hjemme mot gode Ørn-rekrutter. Vi viser med dette at vi definitivt har noe å gjøre i denne divisjonen.

DSC 0194

(Bilde: Orkanger vel)

Orkanger stilte med følgende lag fra start:

Mari Høiseth

Liss Dragseth – Gine Fugelsøy – Eli Tretøy – Synnøve Wingan

Hedda Berg Pedersen – Sigrid Haugset – Heidi Slupphaug

Lina Marie Åsløkk – Ingrid Stuen – Mari Lian

Innbyttere:

Monika Lund, Kari Marte Olsen, Hedda Bergan, Nora Lund, Trine Sommervold, Sara Rønningen, Hanne Fugelsøy

Kamphendelser:

11min 1-0 Mari Lian (Lina Marie Åsløkk)

23min Bytte: Hanne Fugelsøy inn for Heidi Slupphaug