07.05.2016 - Fotball

Joachim banens beste i debuten

DSC 0431

Joachim Elshaug ble denne uka klar for Orkanger, og debuterte med en solid forestilling borte mot Rennebu i sesongens første seriekamp.

Sesongens første kamp skulle vært hjemme mot Sokna, men siden de ikke kunne stille lag ble vi tildelt seieren og resultatet satt til 3-0. Lysten etter å endelig komme i gang var derfor stor i bussen oppover til Berkåk og kamp mot Rennebu.

Rennebu startet sesongen med et 1-10 tap mot Nidelv, og skal være en overkommelig motstander for et solid Orkanger-lag. Laget har blitt ytterligere forsterket den siste uka ved at Simon Eid Bjørset (20) og Joachim Elshaug (20) har skrevet under. Simon flytter nå hjem til Buvik etter et år med studier i Molde, og karakteriseres som en ballsikker midtbanespiller. Joachim kjenner de fleste til i Orkdal-fotballen, og har en fortid som barndomsspiller i OIF i tillegg til Orkdal og Orkla. Han kommer nå fra Byåsen, og scoret blant annet Byåsen 2 sitt eneste mål mot Orkla i 3. divisjon før han meldte overgang til Orkanger. Elshaug trives like gjerne i midtstopperrollen som spiss, og bekledde begge posisjonene i fredagens kamp.

Orkanger festet et tidlig tak om kampen, og hadde mye ballbesittelse. Rennebu lå lavt og slo ofte langt da de fikk låne ballen. Noe unøyaktighet rundt 16-meteren til hjemmelaget gjorde at omgangen endte målløs.

10 minutter ut i 2. omgang får OIF et frispark fra 20 meter, og Tor-Arne Kvam setter denne i nærmeste kryss. Kvarteret senere snapper Joachim Elshaug opp en feilpasning fra Rennebu og setter inn 2-0. Orkanger kjører over motstanden også denne omgangen, og 5 minutter før slutt sørger Elshaug og Per Olav Jensen for at sluttresultatet blir 4-0.

DSC 0349

"Tora" setter inn en velplassert frispark

Alt i alt en grei gjennomføring av Orkanger der motstanderen ligger med 10 mann i forsvar. Neste motstander er Støren i Idrettsparken fredag 13. mai kl. 19:00.

Se flere bilder på vår Facebook-side

OIF stilte med følgende lag fra start:

Stian Storli
Åge Andersen - Joachim Elshaug - Jo Husdal - Marius Kvalvik
Nils-Helge Garli - Tor-Arne Kvam - Henrik Rian
Eskil Sivertsen - Per Olav Jensen - Rune Asphaug

Innbyttere:

Anders Vuttudal, Øyvind Bakken, Mats Berg Pedersen, Eirik Torblå, Valdrin Musaj, Eirik Ebbesen

Mål:

1-0: Tor-Arne Kvam (Eirik Ebbesen)

2-0: Joachim Elshaug

3-0: Joachim Elshaug (Mats Berg Pedersen)