06.06.2017 - Fotball

Juniorgutta gikk på snørra så det sang!

TILLERBYEN 2 - ORKANGER 11 - 1 (6-0)

Orkanger Idrettspark gras 2

1. divisjon junior vår, 8. runde

Mål:

1-0 (2): Sivert Bellingmo

2-0 (12): Endre Garstad

3-0 (20): Vegard Eidet

4-0 (26): Vegard Eidet (?)

5-0 (32): Matias Endresen

6-0 (38): Vegard Eidet

7-0 (48): Sture Brå

8-0 (53): Magnus Kristoffersen

8-1 (59): Hassan Ali

9-1 (79): Palakorn Sukhatian

10-1 (84): Vegard Eidet

11-1 (86): Markus Hilsen

Dommer: Espen Stav Hansen, Malvik IL

Gule kort: Hassan Ali og Samad Jamder, Orkanger

Orkanger (tropp): Petter Wåtland, Odd Even Rindalsholt Ross, Mats Berg Pedersen, Rune Asphaug, Azamat Zabijev, Egil Sletvold-Aune, Benjamin Gjengstø, William Knutsen, Markus Wehn Hansen, Kristian Haugbjørg, Hassan Ali, Samad Jamder, Markus Vullum, Lars Ebbesen.

Dette var altså en kamp der Tillerbyen 2 stod som hjemmelag sjøl om kampen ble flytta hit til Orkanger. Tillerbyens 2. lag kom hit som jumbo, men er det definitivt ikke nå....... I juniorserien har fem spillere som spilte i forrige kamp til 1. laget lov til å spille for 1. laget og kanskje hadde det litt innvirkning, men 1. laget til Tillerbyen skal spille kamp i 0. divisjon i morgen.

Uansett, dette var en kamp der alt gikk galt fra første stund. Våre gutter brente sine sjanser mens Tillerbyen 2 skåra på alt i starten. Det prega etterhvert laget og det prega kampen. Men et slikt resultat lyger ikke i det hele tatt. Tillerbyen 2 var flere strå hvassere og våre gutter må rett og slett vise noe helt anna skal de ha sjanse til å spille i 1. divisjon når høstsesongen starter. Nå er vi på kvalik og bare fire mål i målforskjell skiller oss fra Orkla 2 som nå er sist. Det er nesten ingen vits å oppsummere mer, men vi kan ikke anna enn å ta med det som kom fra noen Tillerbyenfedre på linja: "Vi kan prise oss lykkelige over at de ikke brukte nr. 11 på kanten mer!".

Nr. 11 er Rune Asphaug og han skal ihvertfall ha for at han stod på helhjerta. Han skapte bl. a. en stor sjanse alene da han på 1-8 takla til seg ballen og dansa seg gjennom forsvaret før avslutninga gikk like utafor. Men en svale gjør ingen sommer og her må det jobbes knallhardt av alle skal det ikke bli 2. divisjonsspill når høstsesongen drar i gang.