21.06.2017 - Fotball

Kalasseier til 2. lagsjentene!

ORKANGER 2 - RANHEIM 10-2 (5-2)

4. Divisjon avd. 2 damer

Orkla Maskin Arena

Mål:

1-0 (19): Kari Marte Olsen

2-0 (23): Sara Rønningen

2-1 (25): Emilie Bakken

3-1 (26): Kari Marte Olsen

4-1 (27): Hanne Fugelsøy

5-1 (41): Sara Rønningen

5-2 (44): Emilie Bakken

6-2 (60): Hanne Fugelsøy

7-2 (63): Anneli Hellandsjø

8-2 (70): Eirin Lefstad

9-2 (73): Karoline Bæk Haugen

10-2 (84): Karoline Bæk Haugen

Dommer: Håvard Aune, Selbu BK

Orkanger 2 (tropp): Thea Skjøtskift, Anne Berit Moe, Nora Lund, Hanne Meland, Hedda Bergan, Eirin Lefstad, Sara Rønningen, Ingrid Stuen, Hanne Fugelsøy, Karoline Bæk Haugen, Kari Marte Olsen, Anneli Hellandsjø, Synnøve Wingan, Trine Sommervold, Hedda Berg Pedersen, Hege Syrstadeng.

2.lagsjentene avslutta vårsesongen med et smell i kveld da Ranheim kom på besøk og ble slått hele 10-2. Vi fikk fem 2-målskårerere i kampen, mye fint angrepsspill og mange fine skåringer. Kari Marte åpna ballet med et skudd i hjørnet etter en kanonade etter kårner. Sara fulgte opp med å løpe igjennom Ranheimforsvaret og løpe ballen i mål. Dette var en periode der målene kom radig, fire på fem minutt! Ranheim reduserte før Kari Marte hedda inn en kårner og Hanne skjøt i hjørnet. Sara var våken på en keeperretur før Ranheims Emilie Bakken avslutta 1. omgang med sitt og lagets andre for kvelden.

I 2. omgang åpna Hanne ballet med ei lekker skåring fra omtrent 30 meter etter kvarteret. Anneli skjøt i tverra og inn etter at keeper først hadde redda et skudd. Eirin netta nr. 8 fra kloss hold etter klabb og babb i feltet før Karo avslutta med to nettkjenninger, det første etter et gjennomspill og det siste på bakerste etter overlegg.

Det var rett og slett god underholdning for de frammøtte på OMA i kveld og hele laget skal ha ros for en tvers igjennom solid prestasjon. Å vinne 10-2 er sterkt uansett nivå og motstand, og vi skal huske på at serieåpninga mot Ranheim endte 2-2. Til slutt så skal gjestene også få noen godord for at de beholdt positiviteten i laget og aldri ga opp sjøl om måla rant inn.

2. lagsjentene er nå på 3. plass med 17 poeng på ni kamper. Strindheim er suverene på topp med 30 poeng på 11 kamper og ser ut til å løpe avgårde med opprykket. Men høstsesongen skal spilles først! Våre jenter starter den om nøyaktig 2 måneder med bortekamp mot NTNUI 2 21. august.

Stjernebørs:

¤¤¤ Hanne Fugelsøy

"" Hedda Berg Pedersen

¤ Sara Rønningen

Bildet viser Sara når hun skårer 2-0.