23.09.2017 - Fotball

Kanoninnsats men 0 poeng!

ORKANGER - FORTUNA 1-2 (0-0)

2. divisjon kvinner avd. 6, 16. runde

Orkla Maskin Arena

Mål:

1-0 (62): Mari Lian

1-1 (75): Katarina Sunde

1-2 (83): Katarina Sunde

Dommer: Irene Aunaas, Ranheim IL

Orkanger: Sandra Nygård - Liss Dragseth, Gine Fugelsøy, Jannicke Snildal, Synnøve Wingan - Hedda Berg Pedersen, Sigrid Haugset, Astrrid Ustad - Heidi Slupphaug, Ingrid Stuen,. Mari Lian.

På bildet ser vi Mari sette 1-0.

Kampplanen fungerte perfekt i 75 min. Solid defensiv jobbing førte til at opprykksjagende Fortuna kom til få store sjanser i 1. omgang, og det som kom tok Sandra i buret seg glimrende av. Bl. a. da de var alene med henne, men hun tok fram ei redning fra øverste hylle. Vi var bare ei tå fra å sette 1-0 etter halvtimen da et hjørnespark skapte fullstendig kaos foran kassa.

2. omgang starta veldig bra for vår del og vi hadde en bra sjanse etter tre min. da Mari skjøt etter godt innlegg fra Ingrid, men keeper var nede og tok ballen. Fortuna skjøt i fanget på Sandra tre min. senere og det var farlig etter et par Fortunahjørnespark etter 56 og 58, men vi fikk klarert begge gangene.

Så etter 62 min. tok vi ledelsen. Heidi spilte fri Mari på venstre og hun skjøt forbi keeper og i nettet. Akkurat i denne perioden rysta vi Fortuna og Mari kunne ha punktert kampen med to sjanser lik skåringa i det 64. og 65. min., men denne gang havna skuddene utafor og i nettveggen.

Istedet var det gjestene som fikk utteling. Katarina Sunde skjøt innmed tsnga i det 75. min og utligna. De missa på en stor sjanse minuttet setter og i det 83. min var samme Katarina Sunde der igjen på venstre i 16 og netta. Fortuna hadde også et par farlige avslutninger etter det, men det ebba ut med 1-2.

Alt i alt en veldig godt gjennomført kamp av våre jenter mot et meget godt lag. Trener Bjørn Bakkens beskjed til laget etter kampen var at vi ikke skulle henge med hodet over dette, alle gjorde en solid innsats, og vi viste at vi har noe å gjøre på dette nivået. Men også her er det tabellen etter siste runde som forteller om vi er gode nok eller ikke til å spille i 2. divisjon også neste år. Tynset slo Volda 6-3 i kampen mellom de to lagene rett bak oss og vi har tre poeng ned til Volda under streken. sunndal vant 1-0 over nidelv og har så og si berga plassen. Men vi må huske på at hvis KIL/Hemne kommer ned og vinneren i vår avd. (Molde eller Fortuna) ikke rykker opp er det tre lag som går ned. Så dermed blir det veldig spennende i de to siste rundene! I toppen kan Molde avgjøre mye med seier mot Trondheims-Ørn 2 i byen i morgen, da vil de ha fem poeng på Fortuna før toppoppgjøret i Ålesund neste søndag.

Uansett, her er kampprogrammet de to siste rundene for lagene som er innblanda i denne spennende bunnstriden:

Sunndal 20 poeng: Volda (h), Tynset (b)

Orkanger 17 poeng: Byåsen 2 (b), Herd (h)

Tynset 15 poeng: Herd (b), Sunndal (h)

Volda 14 poeng: Sunndal (b), Trondheims-Ørn 2 (h)

Neste kamp mot Byåsen 2 går på Byåsen Arena neste søndag 1. oktober kl. 18:00. Det hadde vært kjekt om mange fra Orkanger tar turen til byen for å støtte laget i denne viktige kampen!

Stjernebørsen:

¤¤¤ Jannicke Snildal

¤¤ Sandra Nygård

¤ Gine Fugelsøy

Bildealbum fra kampen: https://www.facebook.com/pg/oiffotball/photos/?tab=album&album_id=1954768771446900

Under ser vi keeper Sandra Nygård, som hadde en meget god kamp: