31.05.2016 - Fotball

Komfortabel seier for herrene

CjjEGO9XEAA2as

A-laget tok imot KIL/Hemne 3 i finværet på lørdag, og det var ingenting å si på at resultattavla viste 9-0 til slutt.

KIL/Hemne 3 lå tredje sist før kampen, og det skulle være en overkommelig oppgave for Orkanger-laget som sto med full pott og kun 2 innsluppne mål så langt. Kampen åpnet som forventet og etter kun 4 minutter fikk Orkanger et mål av Perry annulert for en tvilsom offside. Samme man var frampå med et stangskudd få minuttere senere. Etter 20 minutters spill står det 3-0 til Orkanger etter mål av Perry og Eskil Sivertsen. Sistnevne fortsatte der han slapp i 2. omgangen mot Nidelv, og sammen med Marius Kvalvik ble det rullet opp gang etter gang på venstresida.

Hemnværingene var sjelden farlig frempå, og OIF styrte stort sett kampen med unntak av mindre perioder der laget ikke tar ut mer enn det må.

Kampens høydepunkt kom utvilsomt like før kampslutt. Valdrin Musaj, juniorspilleren som har trent med A-laget siden tidligere i vinter, har i en lengre periode gått og sett fram til sitt første mål for seniorlaget. Minuttet før slutt blir Tom Even Gundersen felt innenfor 16-meteren, og Valdrin får beskjed om å ta straffen. Selv med noe nervøsitet i blikket går kan frem og tar en sylfrekk Panenka-straffe (lobb), etterfulgt av en rørende feiring av 17-åringen.

Forøvrig fikk Odd Even Rindalsholt Ross (15) sin seniordebut da han kom inn kvarteret før slutt.

OIF stilte med følgende lag fra start:

Stian Storli

Åge Andersen - Jo Husdal - Sindre Belsås - Marius Kvalvik

Eirik Ebbesen - Tor-Arne Kvam - Nils-Helge Garli

Eskil Sivertsen - Per Olav Jensen - Rune Asphaug

Innbyttere:

Anders Vuttudal, Øyvind Bakken, Valdrin Musaj, Hubert Jusiak, Odd Even Ross, Tom Even Gundersen, Harald Husdal.

Mål:

1-0: Eskil Sivertsen (Nils-Helge Garli)

2-0: Perry (Marius Kvalvik)

3-0: Perry (Eskil Sivertsen)

4-0: Rune Asphaug (Nils-Helge Garli)

5-0: Perry (Eskil Sivertsen)

6-0: Eskil Sivertsen (Tom Even Gundersen)

7-0: Eskil Sivertsen (Tom Even Gundersen)

8-0: Hubert Jusiak (Marius Kvalvik)

9-0: Valdrin Musaj (Tom Even Gundersen)

Stjernebørs

*** Nils-Helge Garli

** Marius Kvalvik

* Sindre Belsås

DSC 0561

Nils-Helge Garli la som vanlig ned utallige antall meter, og burde ha blitt målscorer på denne muligheten.

DSC 0473

Publikum var fornøyd.

Se flere bilder fra kampen på vår Facebook-side.