04.05.2018 - Fotball

Kvelden det ble så bratt.....

Herrene i 5. divisjon og 2. lag damer i 4. divisjon var i aksjon i går kveld og det gikk ikke all verden for å si det sånn:

ORKANGER 2 - MELHUS 1-3 (1-1)

4. divisjon avd. 3 damer, 5. runde

Orkla Maskin Arena

Mål:

0-1 (5)

1-1 (31): Solveig Sugustad

1-2 (65)

1-3 (90 + 1)

Dommer: Harald Oddvar Traa, KIL/Hemne

Orkanger 2 (tropp): Synne Kristin Lindset (debutant), Nora Lund, Eirin Lefstad, Sara Rønningen, Hedda Bergan, Karoline Bæk Haugen, Hanne Fugfelsøy, Hege Syrstadeng, Anneli Hellandsjø, Giselle Uwingabire, Tonje Sundli Fossvoll, Jenny Johnsen, Maria Monsen, Sunniva Haugbjørg, Solveig Sugustad.

Melhus tok ledelsen etter fem min på en retur på ti meter etter et skudd som traff stanga. Hjemmelaget ble noe stressa av det og Melhus fikk en ny sjanse på et gjennomløp, men den ble forspilt. Etterhvert kom roen inn i laget og en klarte å produsere noen halvsjanser. Etter halvtimen skjøt Solveig like utafor på en stikker fra Sunniva. Minuttet etter var det Nora sin tur til å sende igjennom Solveig med en stikker og denne gangen satt ballen i nota til 1-1.

Fem min. etter det fikk våre jenter til et godt angrep etter at Melhus gikk i offside, og Sara fikk en fin mulighet, dessverre uten utteling. I det 40. min ble det igjen bygd opp et godt angrep, Sunniva fikk ballen og la ut på et dribleraid før hun skjøt, men like utafor. I denne perioden var jentene gode til å trille ball og forsvaret var også med i oppbyggingen av angrepene.

Etter hvilen skjedde ikke så mye før det var gått 20 min. og da var vi uheldige og Melhus ditto heldige. Keeper mottok et tilbakespill, men avklaringa gikk rett i en Melhusspiller og ballen seila inn i buret. Hjemmelaget trykte på for utligning på slutten, men istedet fikk Melhus et frispark utenfor hjørnet av 16 et min. på overtid, og det gikk inn. 2. lagets første tap for sesongen var dermed et faktum.

Ellers i kveld vant Orkla 5-0 over Singsås og har nå fått ei luke i toppen takket være seier i alle sine fem kamper. Våre jenter er fem poeng bak. Nå blir det endelig bortekamp på laget, neste torsdag Kr. Himmelfartsdag blir det tidlig opp for avspark mot Støren/Sokna 2 er kl. 12:00.

KIL/HEMNE 2 - ORKANGER 11-0

5. divisjon avd. 3, 3. runde

Hemne Sparebank Arena

Dommer: Petter Eriksen, Trygg/Lade SK

Vi vet ikke anna enn resultatet, og mer trengs vel egentlig ikke. Av lagoppstillinga til hjemmelaget ser vi at de stilte med Hallvard Løseth som netta 41 mål på 18 kamper i 4. divisjon ifjor, og da trenger en ikke være rakettforsker for å skjønne at han nok har vært delaktig i en del av skåringene.

Vi får håpe det går bedre i neste runde når vi skal til Rindal fredag 11. mai, avspark kl. 20:00.