26.02.2016 - Fotball

Målbonanza mot Vestbyen

Vuttudal Musaj

Den fjerde treningskampen for herrenes A-lag inneholdt hele 14 mål, men dessverre ble det 6-8 i favør 4. divisjonslaget fra Byåsen.

Orkanger fortsetter å spille treningskamper mot antatt bedre motstandere som spiller i divisjoner over oss. Onsdag denne uken kom et godt teknisk og ballbesittende lag fra Vestbyen på besøk. OIF tok tidlig ledelsen ved Eskil Sivertsen på en kontring. Kvarteret senere sto det 1-3 etter noe markeringssvikt i forsvaret. Orkanger reduserer til 2-3 på straffe ved Tom Even Gundersen, før Vestbyen øker til 2-4 på overtid i første omgang da dommere tydeligvis hadde glemt tida. 45 minutter og 8 mål senere viser resultattavla 8-6 til Vestbyen.

Som vi har sett tidligere i treningskampene er et lite å utsette på fremover i banen, men den defensive organiseringa av hele laget er noe som vil bli jobbet med fremover, både på trening og treningskamper. Fortsatt er det noen småskader og sykdom på spillere som antas å være aktuelle i en startoppstilling, men det positive er at det blir mye spilletid på mange, og ikke minst flere og flere yngre spillere som får prøve seg. Anders Vuttudal kom inn som keeper i andreomgangen etter å ha vært god på A-treningene i det siste. Det samme gjelder Valdrin Musaj som er førsteårs junior, og gjorde sakene sine bra da han kom inn på onsdag. Begge er avbildet på høyre side.

OIF stilte med følgende lag fra start:

Stian Storli, Abdi Nur, Åge Andersen, Daniel Lorentzen, Jo Husdal, Arnt Christian Wolden, Eirik Ebbesen, Rune Sæther, Rune Asphaug, Eskil Sivertsen, Per Olav Jensen.

Innbyttere:

Anders Vuttudal, Tom Even Gundersen, Valdrin Musaj, Roger Ophaug.

Mål:

Eskil Sivertsen (Eirik Ebbesen)

Tom Even Gundersen (Straffe. Eskil Sivertsen felt.)

Rune Asphaug

Eskil Sivertsen (Straffe. Samme mann felt.)

Åge Andersen (Tom Even Gundersen)

Rune Asphaug (Tom Even Gundersen)

Lagoppstilling Vestbyen