17.09.2017 - Fotball

Målrik poengdeling på 2. lagsgutta!

ORKANGER 2 - GRØNNINGEN 5-5 (3-2)

6. divisjon avd. 6 herrer

Orkla Maskin Arena

Mål:

0-1 (24): Erik Indergård

1-1 (26): Jonas Solbu

2-1 (31): Øyvind Bakken

3-1 (45): Abdulkadir Abdi

3-2 (45): Erik Indergård

3-3 (53): Gøran Kvikstad

3-4 (55): Gøran Kvikstad

4-4 (63): Jonas Solbu

4-5 (78): Ole Kristian Indergård

5-5 (83): Thomas Nielsen

Dommer: Egil Helge Rønning, Ørland BK

Gult kort: Abdulkadir Abdi, Orkanger 2.

Orkanger 2 (tropp, alle spilte): Anders Vuttudal, Mustaf Mohamed, Øyvind Bakken, Adrian Sletvold, Markus Vullum, Jens Fredrik Andersen, Eirik Torblå, Vegard Helbæk, Kenneth Sommervold, Thomas Nielsen, Erik Solheim, Øyvind Henningsen, Jonas Solbu, Abdulkadir Abdi, Kjell Anders Storsand, William Knutsen.

Bildet viser Abdul glise godt etter å ha ført 2. laget opp i 3-1 ledelse.

Som i vårkampen mot tabellnabo Grønningen så ble det tett og jevnt og igjen ble det poengdeling. 2. laget burde strengt tatt ha vunnet, Grønningen kom bare med én innbytter og med keeperskade i 1. omgang måtte de sette utespiller i mål i 2. omgang. Men istdet var det gjestene som var sterkest foran motstanders kasse de siste 45 og dermed ble det bare ett poeng.

De grønnkledde (!) gjestene starta med to gode sjanser de første seks minutta før våre gutter fikk samla seg og svidde et par gode muligheter sjøl før Grønningen traff stanga etter 11. Etter 24 fikk vi ikke avklart en kårner sjøl om mulighetene til det var mange og Erik Indergård knalla ballen i nettet. Vi svarte kjapt da Jonas skjøt i mål fra 13-14 meter på ettertrykk etter frispark. Vi tok ledelsen etter 31 da Øyvind igjen viste sin treffsikkerhet på dødball med et frispark i krysset fra 20 meter. Og da Abdul hedda inn en kårner på bakerste på 45 så det lyst ut. Abduls andre skåring i år, den første kom også mot Grønningen. Men uoppmerksomhet i forsvaret gjorde at Erik Indergård kunne redusere med et skudd i hjørnet etter innlegg på overtid.

Fire min. ut i 2. omgang burde vi tatt ledelsen da Jonas fant keeper ut av posisjon, men lobben strøk utafor. Istedet førte slapt forsvarsspill til at Gøran Kvikstad kunne løpe igjennom og sette 3-3 etter 53 og to min. etter skjøt han under Anders og i nettet til 3-4. Stor frsurasjon på vår benk da og i særdeleshet trener Tom Amundsen som akkurat hadde måttet svelge at hans kjære Everton fikk 0-4 i sekken på Old Trafford. Grønningen fikk også en stor sjanse til å øke etter ei fæl tversoverpasning på midten, men da deres spiller skulle runde Anders og sette ballen i tomt bur klarte vår sisteskanse i siste liten å få tak i ballen.

Adrian traff tverra i det 63. min. og før det minuttet var omme var utligninga et faktum. Keeper ga retur på et innlegg og Jonas hedda inn returen. I det 76. min. fikk Abdul sitt 3. gule for sesongen og han må stå over lokaloppgjøret mot Glimt/Svorkmo 2 onsdag. To min. senere netta Ole Kristian Indergård etter et hjørnespark og igjen måtte våre menn jage utligning. Den kom da også i det 83. min. da Thomas hedda inn et hjørnespark.

To min. før slutt fikk vi et frispark som Øyvind svingte inn i boksen og Mustafs hedding framtvang ei kvalifisert redning til kårner av gjestenes vikarmålvakt.

Flere nettkjenninger ble det ikke og kampen ebba ut med 5-5 og poengdeling. Grønningen er dermed forstatt ubeseira på bortebane, men det skal sies at fem av sju kamper har endt uavgjort. Vårt 2. lag er da på 6. plass med 15 poeng på 12 kamper, tre bak kveldens gjester. Det er fire kamper igjen, tre av de på bortebane. Poenget vi tok mot Grønningen i vår er det eneste som har kommet når laget har vært på tur så her er muligheter for å rette på det.

Neste kamp er altså på Glimt stadion på Gjølme mot Glimt/Svorkmo 2 f.k. onsdag 20. september kl. 20:00. Forøvrig kan vi allerede nå gratulere Nidaros med avdelingsseier og opprykk.

Under ser vi frisparket til Øyvind gå inn til 2-1 ledelse.