19.11.2015 - Fotball

Melder overgang til OIF

2015 11 19 20.55.40

Tor-Arne Kvam fra Buvik fortsetter i gult neste år, men bytter til OIF-logo. Den rutinerte midtbanespilleren kan bli en sentral brikke i målet om opprykk.

Da det ble klart at Rune Normannseth blir ny trener på Orkanger, var det noe som fristet Tor-Arne. Med familie blir det vanskelig å trene så mange økter i uka som det kreves å spille i 3. divisjon. Derfor ble planene i Idrettsparken midt i blinken.

Kvam er 34 år, og kommer fra Buvik. Han har erfaring fra blant annet Bodø/Glimt i 2. divisjon, som både junior- og seniorspiller og har siden tidlig på 2000-tallet vært en trofast Buviking. Har var derfor en viktig brikke i Buvik-laget som rykket opp i 2. divisjon, og det ryktes at Tor-Arne og Eskil Sivertsen hadde et skremmende godt samarbeid på venstresiden på midtbanen. Disse to skal altså nå spille på samme lag igjen, i Idrettsparken.

Tor-Arne er som den berømte poteten; kan bekle de fleste posisjoner. Med bakgrunn i at han har vært toppscorer i Buvik i 7 sesonger vitner om at det er frem i banen han kanskje trives best. Han betegnes som en rutinert spiller, med stor ro i spillet sitt og en imponerende arbeidsinnsats og vinnervilje. Ryktene sier at Kvam er en habil straffesparkskytter også.

Like viktig som prestasjoner på banen er rutinen, vinnerviljen og fotballkulturen spillere som Tor-Arne har med seg. Det er egenskaper til etterfølgelse, og vi setter pris på å kunne ta i mot slike spiller til klubben.

Vi ønsker Tor-Arne velkommen til OIF!

2015 11 19 20.56.07