28.04.2018 - Fotball

Nær poeng i Hemne!

KIL/HEMNE - ORKANGER 2-1 (0-0)

2. divisjon avd. 5, 2. runde

Hemne Sparebank Arena

Mål:

0-1 (74): Ingrid Stuen

1-1 (82): Inger Slupphaug

2-1 (85): Marielle Meyer

Dommer: Kjell Arne Bolkan, Namsos

Orkanger: Sandra Nygård - Liss Dragseth, Jannicke Snildal, Eli Tretøy, Synnøve Wingan - Sigrid Haugset, Gine Fugelsøy, Hanne Pedersen - Heidi Slupphaug (Hanne Fugelsøy 82), Mari Lian, Ingrid Stuen.

Det ble en meget spennende kamp da våre damer heva seg mange hakk fra serieåpninga mot Molde og ga en annen av seriefavorittene, KIL/Hemne kraftig kamp om poengene.

Åpninga av kamapen var sjansefattig og første sjansen kom ikke før etter omlag 20 min. da Sandra blokkerte et forsøk fra hjemmelaget. I det 24. min. avslutta Hanne Pedersen etter fint innlegg fra Liss, men KIL/Hemnes målvakt redda. Ti min. senere avslutta Ingrid etter godt arbeid og innlegg fra Mari på høyrekanten. Fire min. etter kom hjemmelaget til et farlig innlegg, men Jannicke fikk klarert. I det hele tatt en solid omgang der vi var fullt på høyde med fjorårets 1. divisjonslag, og jentene la ned en solid innsats.

Ca. 10 min. ut i 2. omgang satte KIL/Hemne inn sin beste spiss Marielle Meyer og det ga de mer trøkk i angrepsspillet. På tre min. hadde de flere store sjanser som kulminerte med et skudd i tverra. Men våre jenter stod fortsatt godt imot og de grønn- og hvitkledde forble målløse. Vertene fortsatte å produsere sjanser, men kontant forsvarsspill og solid arbeid av Sandra i buret gjorde at det fremdeles stod 0-0.

Så i det 74. min gikk vi i angrep, Synnøve avanserte med ballen før hun la ut til Mari. Hun viderebefordra den til Ingrid som lada skuddfoten. Ballen gikk inn via tverra og vi var faktisk i ledelsen. Men det gikk som det oftest gjør, favoritten får betalt for trykket og med det de nødvendige skåringene. I det 82. min. netta debutant og innbytter Inger Slupphaug etter innlegg fra høyre. Tre min. senere fikk hjemmelaget så et frispark på venstre som ble flukta inn i feltet, der fikk en annen innbytter, Marielle Meyer noen hårtuster på ballen og den gikk inn i lengste hjørne.

Men vi ga ikke opp og vi var fryktelig nære utligning på overtid. Vi fikk et hjørnespark, Jannicke fikk skutt og bare en utrolig redning av KIL/Hemnekeeper Karen Oline Sneve hindra at vi fikk med oss et poeng.

Så som en skjønner var dette rimelig surt slik kampen utvikla seg, men trener Bjørn Bakken valgte overfor spillerne å fokusere på det positive, nemlig at vi hadde stor framgang fra Moldekampen og at alle spillerne kunne være fornøyde med innsatsen. Alle stod løpet ut og storfavoritten KIL/Hemne måtte grave djupt for å ta alle poengene.

Trenerteamets stjernebørs:

¤¤¤ Hanne Pedersen

¤¤ Mari Lian

¤ Sandra Nygård

F.k. onsdag 2. mai kl. 19:30 er det KIL/Hemne som besøker oss til 1. rundekamp i NM. Neste seriekamp er om ei uke, lørdag 5. mai kl. 14:00 mot Surnadal/Søya/Todalen. Begge kampene går på Orkla Maskin Arena.

Keeper Sandra Nygård spilte i dag sin siste kamp for oss. Hennes år på Fredly går mot slutten og med skoletur til Hellas rett rundt hjørnet blir det ikke flere kamper på henne her. Vi takker Sandra for solid innsats og glimrende spill den tida hun har vært her og ønsker henne LYKKE TIL videre!

Sandra Nygard