15.08.2016 - Fotball

Nervepirrende ettmålsseier til damelaget

LD MM

Orkangers damelag fortsetter å imponere. Fredagens seier mot Nardo satt langt inne, etter en scoring av en debutant.

Det sto 0-1 til bortelaget etter en meget jevnspilt førsteomgang i Idrettsparken. Orkanger stengte godt igjen bakover, men bortelagets tidligere landslagspillere, Solfrid Andersen og Heidi Pedersen, viste gang på gang at de fortsatt holder et høyt nivå, og skapte flere farligheter. Det samme gjorde Orkangers lynkjappe ving, Silje Lunde Olsen, som for alvor skulle presentere seg etter pause.

3 minutter ut i 2. omgang forserer kampens gigant, høyreback Liss Dragseth nedover høyresida, og legger ballen ut til en godt plassert Ingrid Stuen. Stuen sender i vei et skudd som reddes av Nardo-keeperen, men på returen dukker Silje Lunde Olsen opp og setter inn utlikningen.
Etter 60 minutter begynner Nardo-laget å bli slitne, og Orkanger tar mer og mer over. Sjanser produseres på løpende bånd, men ballen vil ikke inn.

2 minutter før slutt kommer kampens avgjørelse, og definitive høydepunkt. Debutant og spiss, Marthe Midtlyng, mottar ballen på 25 meter, vender av en forsvarer og hamrer ballen utagbart opp i krysset. En viktig seier for Orkanger i en veldig bra og ikke minst nervepirrende kamp.

Med denne seieren ligger nå Orkanger på 2. plass i avdelingen, 2 poeng bak serieleder Orkla. Neste kamp spilles førstkommende lørdag borte mot tabelljumbo Selbu/Tydal.

Til høyre: Banens beste, Liss Dragseth (t.v), sammen med debutant og målscorer Marthe Midtlyng (t.h).

PS: Tidligere Leik-kaptein, Jorid Sunnset, spilte også sine første minutter i Orkanger-trøya i går. Indreløperen viste prov på gode bevegelser og nærteknikk.

OIF stilte med følgende lag fra start:

Thea Skjøtskift

Liss Dragseth - Marie Sletvold - Line Tretøy - Synnøve Wingan

Tina Oddli Sundli - Sigrid Haugset - Mari Lian

Ingrid Stuen - Marthe Midtlyng - Silje Lunde Olsen

Innbyttere:

Jorid Sunnset - Anneli Hellandsjø - Tonje Fossvoll Sundli

Mål:

0-1: Nardo (10 min.)

1-1: Silje Lunde Olsen (Ingrid Stuen) (48 min.)

2-1: Marthe Midtlyng (88 min.)

Stjernebørs

*** Liss Dragseth

** Marthe Midtlyng

* Silje Lunde Olsen

Line Trettoy Mari Lian Nardo

Line Tretøy meldte overgang fra Orkla før sommerferien. Feirer her seieren med Mari Lian i bakgrunn.

Jorid Sunnset Nardo