20.09.2016 - Fotball

OIF-damene løp i stykker studentene

Malscorere NTNUI borte

En god start av NTNUI utviklet seg til et mareritt da OIF-damene giret opp maskineriet.

De første 20 minuttene var det studentene fra NTNUI som var det beste laget. Et spillende hjemmelag fikk Orkanger til å løpe mye i mellom og produserte flere farligheter. Etter 20 minutter, litt mot spillets gang, kontrer Orkanger inn 0-1, ved Marthe Midtlyng. Etter det tok Orkanger fullstendig over kampen og løp fullstendig i stykker hjemmelaget. Lagene går til pause med 0-2, etter at Ingrid Stuen doblet ledelsen i det 40. minutt.

Rett etter pause utligner NTNUI, men spenningen i kampen forblir kortvarig. Etter 54. minutter kommer kampens desiderte høydepunkt; Mari Lian vinner ballen på midten, paserer en motspiller, og limer ballen knallhardt oppe i vinkelen fra om lag 30 meter. Definitivt årets vakreste Orkanger-scoring til nå i sesongen.

Etter kremmerhuset satte Marthe Midtlyng inn sitt andre, etter et strålende innlegg fra høyrekant Tina Oddli Sundli, før Mari Lian nok en gang var på pletten og satte inn 1-5. Silje Lunde Olsen avsluttet scoringsballet på tampen med 1-6-scoringen. En sterk seier mot et lag som har bevist at de på en god dag kan slå alle lagene i årets 3. divisjon.

Orkanger ligger nå på toppen av tabellen, 7 poeng foran Orkla som har én kamp tilgode. Neste motstander er nettopp Orkla i Idrettsparken førstkommende fredag.

Til høyre: Kampens målscorere Mari Lian, Marthe Midtlyng, Ingrid Stuen og Silje Lunde Olsen.

OIF stilte med følgende lag fra start:

Monika Lund

Liss Dragseth - Marie Sletvold - Synnøve Wingan - Tonje Fossvoll Sundli

Tina Oddli Sundli - Sigrid Haugset - Mari Lian

Ingrid Stuen - Marthe Midtlyng - Silje Lunde Olsen

Innbyttere:

Nora Lund, Jorid Sunnset, Thea Skjøtskift

Mål:

1-0: Marthe Midtlyng (Silje Lunde Olsen)

2-0: Ingrid Stuen (Tina Oddli Sundli)

2-1: NTNUI

3-1: Mari Lian

4-1: Marte Midtlyng (Tina Oddli Sundli)

5-1: Mari Lian

6-1: Silje Lunde Olsen (Mari Lian)

Stjernebørs

*** Mari Lian

** Tina Oddli Sundli

* Marthe Midtlyng

Kamper siden sist

På grunn av mye planlegging i forbindelse med Orkdal Sparebank Cup har det vært noe manglende kampreferat fra de siste kampene.

For damelaget sin del har Sokna blitt slått 3-0 før kampen mot NTNUI. Scoringer av Ingrid Stuen, Tina Oddli Sundli og Silje Lunde Olsen, samt anført av Mari Lian i storform, sørget for en solid seier mot et godt Sokna-lag.

Herrelaget har spilt flere kamper siden tapet mot Støren. I den påfølgende kampen ble Nidelv slått 2-1 i Idrettsparken. Deretter reiste Orkanger hjem fra Hemne med en 3-0 seier. I kampen mot Oppdal, som mer eller mindre kunne sikret førsteplassen i avdelinga med tre poeng, sviktet guttene og Oppdal reiste hjem med en 2-1 seier. Likevel ligger Orkanger to poeng foran, og avdelingsmesterskapet ligger fortsatt i OIFs hender.

Neste kamp i 5. divisjon er mandag 26. mot Kolstad 2 i Idrettsparken.