12.08.2016 - Fotball

Oppskriftsmessig mot Sokna

A-laget hadde ingen problemer med å slå tabelljumbo Sokna 9-0 torsdag kveld.

Orkangers herrelag startet torsdag høstsesong med bortekamp mot Sokna. Vertene som ligger sist i avdelingen trakk seg fra møtet som skulle vært på Orkanger i sesongens første kamp, og resultatet ble satt til 3-0. Oppgjøret på Støren Kunstgress varte i 90 minutter og ni scoringer.

Før kampen ble det antatt et kampbilde der hjemmelaget ville lavt med mangle spillere bak ballen, og at det ville kreves tålmodighet av Orkanger-spillerne. Men Sokna sto derimot høyt med laget, og etterlot seg et stort bakrom som var et eldorado for OIFs kjappe angrepstrio.

Orkanger går opp i ledelsen etter 10 minutter ved Joachim Elshaug etter en lang ball i det nevnte bakrommet fra Øyvind Bakken. 10 minutter senere setter Mats Berg Pedersen inn 2-0 etter at Orkanger vinner ballen høyt i banen. Elshaug øker til 3-0 etter en halvtimes spill, og Åge Andersen fastsetter pauseresultatet til 4-0 etter et innlegg av Marius Kvalvik.

10 minutter etter sidebytte spilles Rune Asphaug gjennom bare et par minutter etter han har kommet på banen, og sørger for 5-0 ledelse. Kun få minutter senere blir Orkanger tildelt straffespark, og Elshaug setter sikkert inn sitt hattrick. Midtveis i andreomgangen får Orkanger målsjanser på løpende bånd, og øker til både 7-0 og 8-0 ved henholdsvis Elshaug og Perry. Eskil Sivertsen fastsetter sluttresultatet til 9-0 etter 70 minutter.

Etter antall målsjanser å bedømme kunne resultatet vært enda større, men for de som har vært med på slike kamper før så vet man at det blir en del sløsing. Neste A-kamp er mot Melhus i OBOS-cupen førstkommende mandag kl. 21:15 i Idrettsparken.

OIF stilte med følgende lag fra start:

Anders Vuttudal

Øyvind Bakken - Åge Andersen - Jo Husdal - Marius Kvalvik

Nils-Helge Garli - Tor-Arne Kvam - Mats Berg Pedersen

Eskil Sivertsen - Joachim Elshaug - Per Olav Jensen

Innbyttere:

Rune Asphaug, Harald Husdal, Hassan Ali

Mål:

1-0: Joachim Elshaug (Øyvind Bakken)

2-0: Mats Berg Pedersen (Eskil Sivertsen)

3-0: Joachim Elshaug (Eskil Sivertsen)

4-0: Åge Andersen (Marius Kvalvik)

5-0: Rune Asphaug (Marius Kvalvik)

6-0: Joachim Elshaug

7-0: Joachim Elshaug (Tor-Arne Kvam)

8-0: Per Olav Jensen (Tor-Arne Kvam)

9-0: Eskil Sivertsen (Nils-Helge Garli)

Stjernebørs

*** Joachim Elshaug

** Tor-Arne Kvam

* Marius Kvalvik

Perry og Eskil i lekehumør både før og under kampen

Joachim gjennomfører som vanlig en god kamp, og blir firemålscorer.

Anders Vuttudal er kjapt nede i hjørnet på et av Soknas få skudd på mål.

Et godt bilde av kampen..