05.07.2016 - Fotball

Orkanger 2 fikk sin revansje mot Grønningen

IMG 8628

Orkanger 2 tapte sin første seriekamp for et par uker siden da Grønningen gjestet Idrettsparken. På lørdag rettet Orkanger opp inntrykket på Grønningens eget gress.

Førsteplassen i 6. divisjon avdeling 6 ser utvilsomt ut til å gå til enten Orkanger 2 eller Grønningen. Sistnevnte tok et stort skritt i retning avdelingsseier med 3-2 seieren i Idrettsparken, ihvertfall om de tok med seg poeng i hjemmekampen et par uker senere.

Rammen rundt returoppgjøret kunne knapt bli bedre. De to klart beste lagene møttes i flott vær under Kibnebb-festivalen, med godt publikumoppmøte og ikke minst en av de flotteste gressmattene i landet. Grønningen startet kampen klart best og dominerte det første kvarteret. Allerede etter 5 minutter går vertene opp i ledelsen etter svakt forsvar- og keeperspill. Siste halvdel av første omgang kommer Orkanger mer og mer inn i kampen, og scorer 3 mål på under 10 minutter. Like før pause økes ledelsen til 4-1, anført av en meget giftig angrepstrio i Per Olav Jensen, Rune Asphaug og Tom Even Gundersen.

I 2. omgang ligger Orkanger med laget godt samlet, lar Grønningen ha ballen, og satser mer på overganger. 10 minutter ut i omgangen øker OIF ledelsen på en finurlig situasjon. Perry spiller opp på en offside-plassert Tom Even, men Gundersen ignorerer ballen og lurer hele forsvaret. Perry tar igjen sin egen pasning og serverer uselvisk Rune Asphaug som har en enkel jobb å sette ballen i åpent mål.

Etter 65 minutter sørger Nils-Helge Garli for 6-1 etter en kandidat til årets mål med et skudd fra 25 meter som går via tverrliggeren og i mål. Målkalaset fortsetter ved at Grønningen reduserer til 6-2 før OIF øker til 7-2 ved Rune Asphaug. Deretter reduserer hjemmelaget nok en gang til 7-3 som blir sluttresultatet.

Bortett fra kampens 15 første minutter har Orkanger 2 full kontroll og tar med seg alle poengene fra Lensvika. Optimalt sett skulle seieren gjerne vært med større margin siden Grønningen fortsatt innehar førsteplassen med bedre målforskjell. Nå som lagene har gjort ferdig sine innbyrdes oppgjør blir det en spennende høstsesong i avdeling 6.

Orkanger 2 sin første kamp etter sommerferien er mot Orkla 3 onsdag 18. august kl. 20:00 i Idrettsparken.

OIF stilte med følgende lag fra start:

Anders Vuttudal

Øyvind Bakken - Kristoffer Meland - John Arne Rekstad - Thomas Opphaug

Marvin Aunan - Anders Evjen Wormdal - Nils-Helge Garli

Per Olav Jensen - Tom Even Gundersen - Rune Asphaug

Innbyttere:

Eirik Bratland, Sindre Amundsen Bakk, Odd Ivar Sletvold, Jens Fredrik Andersen, Øyvind Henningsen, Kenneth Sommervold, Adrian Sletvold

Mål:

1-0: Grønningen (5 min.)

1-1: Tom Even Gundersen (Kristoffer Meland)

2-1: Nils-Helge Garli (Tom Even Gundersen)

3-1: Rune Asphaug (Perry)

4-1: Perry (Tom Even Gundersen)

5-1: Rune Asphaug (Perry)

6-1: Nils-Helge Garli (Rune Asphaug)

6-2: Grønningen (73 min.)

7-2: Rune Asphaug

7-3: Grønningen (78 min.)

Stjernebørs

*** Nils-Helge Garli